Medical administration and management Books

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  • 15 in stock

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  • Elite Online Publishing The Business of Medicine

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  • USA Publishing Hub AiDriven Wellness

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  • Ang Power Publishing House Cradled in Light

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  • USA Book Services Advancing Patient Quality and Safety

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  • Amazon Digital Services LLC - Kdp The Quiet Collapse

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  • Springer Nature Switzerland AG Improving Health Care in Low- and Middle-Income Countries: A Case Book

    15 in stock

    Book SynopsisThis open access book is a collection of 12 case studies capturing decades of experience improving health care and outcomes in low- and middle-income countries. Each case study is written by healthcare managers and providers who have implemented health improvement projects using quality improvement methodology, with analysis from global health experts on the practical application of improvement methods. The book shows how frontline providers in health and social services can identify gaps in care, propose changes to address those gaps, and test the effectiveness of their changes in order to improve health processes and outcomes. The chapters feature cases that provide real-life examples of the challenges, solutions, and benefits of improving healthcare quality and clearly demonstrate for readers what quality improvement looks like in practice: Addressing Behavior Change in Maternal, Neonatal, and Child Health with Quality Improvement and Collaborative Learning Methods in Guatemala Haiti’s National HIV Quality Management Program and the Implementation of an Electronic Medical Record to Drive Improvement in Patient Care Scaling Up a Quality Improvement Initiative: Lessons from Chamba District, India Promoting Rational Use of Antibiotics in the Kyrgyz Republic Strengthening Services for Most Vulnerable Children through Quality Improvement Approaches in a Community Setting: The Case of Bagamoyo District, Tanzania Improving HIV Counselling and Testing in Tuberculosis Service Delivery in Ukraine: Profile of a Pilot Quality Improvement Team and Its Scale‐Up Journey Improving Health Care in Low- and Middle-Income Countries: A Case Book will find an engaged audience among healthcare providers and administrators implementing and managing improvement projects at Ministries of Health in low- to middle-income countries. The book also aims to be a useful reference for government donor agencies, their implementing partners, and other high-level decision makers, and can be used as a course text in schools of public health, public policy, medicine, and development.ACKNOWLEDGMENT:This work was conducted under the USAID Applying Science to Strengthen and Improve Systems (ASSIST) Project, USAID Award No. AID-OAA-A-12-00101, which is made possible by the generous support of the American people through the U.S. Agency for International Development (USAID).DISCLAIMER:The contents of this book are the sole responsibility of the Editor(s) and do not necessarily reflect the views of USAID or the United States Government.< div="">^Trade ReviewTable of ContentsOverviewBy James Heiby, USAIDOverall introduction to the book that explains the purpose of the book, a short explanation of what the improvement process is about, and briefly discusses what the book is not covering.Part 1: Facility-level improvementCase 1: Improving Quality of Care for Respiratory Tract Infections in Children: The Role of Capacity Building and Coaching in Supporting a Multi-Facility Improvement Team in Samtredia District, GeorgiaBy Tamar Chitashvili and Ekaterine Cherkezishvili, University Research Co., LLC This case study describes the experience of a multi-facility quality improvement team in Imereti’s Samtredia District in Georgia that addressed the quality of care for respiratory tract infections among children. The case study details the design and implementation of the improvement effort, and provides details about the capacity building and coaching support provided to the team that helped lead to improved health outcomes.Case 2: Integrating Gender to Improve Outcomes in an elimination of mother-to-child transmission of HIV Program at Ivukula Health Center III in Eastern UgandaBy Taroub Faramand, WI-HER, LLC In partnership with Uganda's Ministry of Health, United States Agency for International Development (USAID)-funded projects joined expertise in quality improvement and nutrition to put into practice an initiative that addressed all aspects of ensuring healthy HIV-free infants. This case study focuses on how a successful pilot team in eastern Uganda used quality improvement tools to identify clinic inefficiencies and put into action a plan to eliminate mother-to-child transmission of HIV and improve nutrition assessment, care and support services. Case 3: Improving HIV counseling and testing in tuberculosis service delivery in Ukraine: it all starts with one good teamBy Nilufar Rakhmanova, FHI 360 Because TB and HIV programs in Ukraine functioned separately as vertical programs—focusing on specific health conditions—they often missed a window of opportunity for diagnosing HIV at an earlier phase of infection. This case study describes how a successful pilot team in Chervonograd, Ukraine used quality improvement methods to raise the rates of HIV counseling and testing offered to clients tested for TB and how the team scaled up its successes to other sites.Part 2: Community-level improvementCase 4: Strengthening accessibility of services to most vulnerable children through quality improvement approaches in community settings: Case of Bagamoyo district, TanzaniaBy Flora Nyagawa, University Research Co., LLC This case study describes a quality improvement approach to ensure implementation of the National Quality Improvement Guidelines for Most Vulnerable Children in Bagamoyo District, Tanzania. The case study largely focuses on the steps needed to organize improvement efforts; including how project participants formed teams, carried out introductory visits, initiated district and ward efforts, conducted baseline assessments, and built capacity. Case 5: Addressing behavior change with quality improvement methods in GuatemalaBy Elena Hurtado, University Research Co., LLC In Guatemala, quality improvement and collaborative learning methods were applied to two social and behavior change (SBCC) interventions to strengthen families' health and nutrition-related knowledge and behaviors. This case details the organization of the quality improvement effort and team formation, the role of coaches, and explores challenges to making the improvements a permanent part of health services.Part 3: District/regional-level improvementCase 6: Scaling up a quality improvement initiative: Lessons from Chamba District, IndiaBy Nigel Livesley, University Research Co., LLC The Government of India, concerned with poor antenatal care outcomes in Chamba district, enlisted the help of a USAID-funded project with decades of experience in quality improvement. Healthcare practitioners and district officials were initially skeptical about the efficacy of quality improvement methods and reluctant to receive external technical assistance; however, the success of the program eventually won over key stakeholders. This case explores the role of leadership and early successes in creating buy-in for a quality improvement intervention, and the role the support of key stakeholders played in the scale-up of the effort.Case 7: Promoting rational use of antibiotics in the Kyrgyz RepublicBy Barton Smith, Edmonds Family Medicine, formerly with Abt Associates In the Kyrgyz Republic, quality improvement methods were used to promote rational antibiotic use among prescribers. This case highlights the important role data collection, access, and analysis played in identifying and reducing incorrect prescription of antibiotics.Case 8: Improving access to essential medicines through active engagement of district leadership in Kaborole District, UgandaBy Herbert Kisamba, University Research Co., LLC With the expansion of health coverage in Uganda, the government began to shift its priorities to emphasize quality of health care and patient safety. In Kaborole District, the government decided to target timely ordering of medicines and tuberculosis treatment for district-level quality improvement work because these were two of the worst areas of performance within the health system. The intervention provided an opportunity to the senior-level staff of the district health system to appreciate modern quality improvement methods and apply them.Case 9: Strengthening systems to improve nutrition care, support, and treatment in Malawi: Results from Balaka and Karonga districtsBy Linley Hauya, University Research Co., LLC Malawi was one of the first countries to integrate nutrition assessment, counseling, and support into its HIV and TB care framework and the government intended the provision of ready-to-use therapeutic food (RUTF) to be a cornerstone of care. However, incomplete national-level data on the number of people requiring RUTF frequently led to supply-shortages. Because RUTF was frequently unavailable, many health facilities did not bother recording the number of patients requiring it. This case discusses how district quality improvement teams were able to address this vicious cycle to improve patient care.Case 10: Bridging the gap between emergency response and health systems strengthening: Designing quality improvement during the Zika outbreakBy Eric Baranick, University Research Co., LLC In mid-2015, the Zika virus arrived in Brazil; within a year, the virus had travelled to 21 other countries in the Americas. As the magnitude of the epidemic unfolded, new and troubling evidence emerged about an uptick in birth defects in Zika-affected regions and their potential link to this virus, causing the WHO to declare Zika a public health emergency of international concern. This case explores the actions required to build a foundation for and implement quality improvement in a crisis setting.Part 4: National-level improvementCase 11: Use of an electronic medical record to drive national improvement, HaitiBy Joshua Bardfield, HEALTHQUAL International In Haiti, an electronic medical record system drives national and local quality improvement efforts as part of a national quality management program supported by the U.S. President’s Emergency Plan for AIDS Relief. This case study describes how quality improvement teams transitioned from a paper-based to an electronic medical record system and how the government used analysis of the electronic data to set improvement priorities.Case 12: Improving maternal and neonatal health in MozambiqueBy Edgar Necochea, Jhpiego Although more than half of deliveries in Mozambique occur at health facilities, high maternal mortality rates have persisted as a public health issue. To address concerns about the quality of health facility care, the Mozambique Ministry of Health launched the Model Maternities Initiative from 2009-2014, which represented about half of all maternities in the country, covering approximately one-third of all institutional deliveries. As part of this initiative, quality improvement teams used a standardized assessment tool to identify performance gaps and put in place rapid interventions—such as basic infection prevention practices and minor infrastructure repairs—to produce swift results. This case study demonstrates how it is possible to systematically improve the delivery of health services at the facility level, across an entire country, with very limited external assistance – despite the challenges faced, which are common to many low-income settings.Case 13: The business case of quality in health care: A sustainable financing and technical assistance approach to quality improvement in KenyaBy Nicole Spieker, PharmAccess Introducing international standards, stepwise certifications, and a transparent rating and improvement program to healthcare providers in Kenya has proven to be a successful approach towards sustainable quality assurance. This case study explores the introduction of medical and business quality standards at a single health facility and outlines the activities that were required to adhere to the new standards.Case 14: Improving quality of voluntary medical male circumcision: A case study of UgandaBy John Byabagambi, University Research Co., LLC Voluntary medical male circumcision (VMMC) has the potential to significantly reduce HIV transmission; however, as with any medical procedure, there is a need to assess the quality of VMMC service provision to ensure that procedures are safe and follow established norms and protocols. This case describes the experience of adapting VMMC assessment tools from high-income counties to the Ugandan context in a large number of health care facilities throughout the country and using these customized tools to address gaps in VMMC service delivery.Part 5: DiscussionBy James Heiby, USAID A concluding chapter summarizes what these cases tell us overall about healthcare improvement in low- and middle-income countries, and specifically about different topics, including: getting improvement teams started, how teams test changes, support for improvement teams, learning from improvement, and scaling up improvement. In addition, this chapter addresses the question: “What’s next in QI?”, highlighting what we do not know and what we want to learn how to do better. The chapter is authored by editor James Heiby and could be presented in the format of a narrative or an interview with other experts in quality improvement. BibliographyAn annotated bibliography highlights other materials, articles, etc. drawn on in the thematic chapters and provides links to supplemental materials published on the USAID ASSIST Project website (https://www.usaidassist.org/) (or on a web page provided by the publisher).Glossary of termsA glossary of terms related to quality improvement is included at the end of the book. Examples of such terms that would be included are provided below: Accreditation Aim Coaching Collaborative improvement Institutionalization Learning session Plan-do-study-act Process improvement Quality assurance Quality improvement Spread

    15 in stock

    £34.99

  • Springer Nature Switzerland AG Return on Investment for Healthcare Quality Improvement

    15 in stock

    Book SynopsisThis book offers a comprehensive overview of performing return-on-investment (ROI) analyses for healthcare quality improvement (QI). In the United States, healthcare policy regarding physician and facility payment/reimbursement is steadily trending towards the use of “value-based” systems and away from the traditional “fee-for-service” (FFS) payment mechanisms. Healthcare professionals and organizations who have previously focused on quality metrics are now finding themselves burdened with having to define and assess value metrics, without much guidance or assistance. This volume aims to be a guide and a reference for healthcare professionals tasked with estimating and establishing ROI for QI.Chapters describe the general framework for how to perform QI; establish standard definitions of important terms, concepts, and calculations; and provide specific instructions for how to complete each step of an ROI analysis. These include: selecting a QI initiative and identifying the associated metrics, establishing measurable, monetizable, and attributable costs and benefits, determining the appropriate scope and perspective, calculating ROI and related metrics (payback period, benefit-to-cost ratio, etc.), comparing with established benchmarks or previously published results, and interpreting the results for the intended audience. In addition, chapters offer examples of real studies (or hypothetical studies of real situations), as well as templates for several of the necessary activities that readers can leverage for their own use.Return on Investment for Healthcare Quality Improvement is a must-have resource for healthcare providers, administrators, and other professionals who work in healthcare organizations, hospitals and other healthcare settings, health systems, and residency programs seeking to obtain outside funding, as well as policy makers and administrators of federal programs. Table of ContentsChapter 1. Introduction1.1 The Current Healthcare Environment1.1.1 Funding Requirements for Those Looking to Improve Care Quality1.2 Concepts of Value in Quality Improvement1.2.1 A Discussion of “Value” in Health Care1.2.2 The Journey of Understanding Value in Relation to that of Quality1.3 Quality Improvement as an Exercise in Influence1.4 Return on Investment1.4.1 How ROI is Used in Other Industries1.4.2 How We Will Define ROI1.4.3 Unique Challenges for Examining ROI in the Healthcare Setting1.4.4 Differences in Prospective Versus Retrospective Analyses of ROI1.5 Who this Book Is For1.6 Chapter Summary1.7 Key ConceptsReferencesChapter 2: Planning an ROI Analysis2.1 The Motivation to Assess Value in Health Care2.2 The Critical Aspects of Quality Improvement2.2.1 Defining Quality2.2.2 Measuring Quality2.2.3 Assessing and Evaluating Quality2.3 Measuring Value2.3.1 Considering What Can Be Improved, Measured, and Monetized2.3.2 Planning the Value Assessment in Tandem with the Quality Assessment2.4 Definitions and Terms2.4.1 ROI2.4.2 Benefit-to-Cost Ratio (Benefits per Dollar Spent) 2.4.3 Savings per Patient2.4.4 Payback Period2.4.5 Other Metrics2.5 Basic ROI Design2.5.1 Scope and Perspective2.5.2 Costs and Benefits2.5.3 Base Case and Sensitivity Analyses2.5.4 Interpretation2.6 Hypothetical Case Studies2.6.1 Example 1: Nursing Home Falls2.6.2 Example 2: Improved Hospital Discharge Process2.6.3 Example 3: Introducing a Collaborative Care Model2.6.4 Example 4: Investing in Facility Improvements2.7 Chapter Summary2.8 Key ConceptsReferencesChapter 3: Initial Steps3.1 Define Scope and Perspective3.1.1 Perspective3.1.2 Scope3.1.3 Practical Examples of Defining the Scope and Perspective3.1.4 Major Assumptions and Their Implications3.2 Determine What to Measure3.2.1 Process Versus Outcome Measures3.2.2 Individual Versus Composite Measures3.2.3 One Versus Many Measures3.2.4 The Impact of Project Characteristics on Measures3.3 How to Select Quality Improvement Opportunities for Value3.3.1 Questions to Ask3.4 How to Estimate the Expected Effectiveness and Associated Value3.4.1 Pulling from Your Own Experience3.4.2 Pulling from Published Literature3.5 Secure Buy-In and Recruit Partners3.6 Chapter Summary3.7 Key ConceptsChapter 4: Costs and Benefits4.1 The Impact of Scope and Perspective on Costs and Benefits4.2 Costs4.2.1 Identifying Cost Sources4.2.2 Estimating and Monetizing Costs4.2.3 Aggregating Costs4.3 Benefits4.3.1 Measurable, Monetizable, and Directly Attributable Benefits4.3.2 Estimating MMA Benefits4.3.3 Estimating Non-MMA Benefits4.3.4 Calculating Benefits (Formulas) 4.4 Discounting4.5 Chapter Summary4.6 Key ConceptsReferencesChapter 5: Performing Base Case and Sensitivity Analyses5.1 Prospective versus Retrospective ROI Analyses5.2 Developing the Base Case Scenario5.2.1 General Considerations for the Base Case5.2.2 Identifying Usable Estimates5.2.3 Applying the Perspective and Scope to the Base Case5.2.4 A Base Case Example5.3 Sensitivity Analysis5.3.1 General Considerations for the Sensitivity Analysis5.3.2 Creating Best- and Worst-Case Scenarios5.3.3 Identifying What to Vary in the Sensitivity Analysis5.3.4 Adding in Non-MMA Benefits5.3.5 Adding Other Forms of Value5.4 Uncertainty and Alternatives5.4.1 Identifying Key Assumptions5.4.2 Assessing How Much Key Assumptions Could Vary5.4.3 Estimating the Potential Impact of Assumptions and Estimates5.4.4 Exploring Alternatives to Assumptions5.5 Chapter Summary5.6 Key ConceptsChapter 6: Interpretation and Presentation6.1 Exploring the Background and Project Motivation6.1.1 Methods for Providing Appropriate Background6.2 Interpreting ROI Analysis Results6.2.1 Interpreting ROI Values6.2.2 Interpreting the Benefit to Cost Ratio (BCR) 6.2.3 Interpreting the Payback Period6.2.4 Interpreting Savings per Patient6.3 Extrapolating and Generalizing Results6.3.1 Generalizing to Other Settings6.3.2 Extrapolating the Effect of a Change in Scope6.3.3 Extrapolating the Effect of the Intensity of the Intervention6.3.4 Extrapolating to Different Populations6.4 Developing a Full Report to Present Results6.4.1 Ensuring the Key Information Is Reported6.4.2 Effectively Presenting the Essential Information6.5 Chapter Summary6.6 Key ConceptsReferencesChapter 7: Hypothetical Case Studies7.1 Example 1: Reducing Nursing Home Falls7.1.1 Sample ROI Analysis7.2 Example 2: Improving the Discharge Process7.2.1 Sample ROI Analysis7.3 Example 3: Introducing a Collaborative Care Model7.3.1 Sample ROI Analysis7.4 Example 4: Investing in Facility Improvements7.4.1 Sample ROI Analysis7.5 Comments about the hypothetical examplesChapter 8: Tips and Templates8.1 Tips8.1.1 Accessing Relevant Information8.1.2 Presenting ROI Results in Oral Presentations8.1.3 Responding to a Request for Proposals (RFP) 8.1.4 Publishing and Disseminating Results8.1.5 Develop a Process8.1.6 Increasing Influence8.2 Templates8.2.1 Literature Abstraction Template8.2.2 Outline and Checklist Templates8.2.3 Costs8.2.4 Benefits8.2.5 Calculations of Base Case and Sensitivity Analyses8.3 Chapter Summary8.4 Key ConceptsChapter 9: Expanded Topics in ROI9.1 ROI in a Value-Based Environment9.1.1 Reducing Encounters Versus More Efficient Encounters9.1.2 Benefits Across Care Settings9.1.3 Benefits Associated with Quality Monitoring Programs9.1.4 The Impact of Social Media9.1.5 Putting It All Together9.2 Life Years and Quality-Adjusted Life Years (Cost-Effective and Cost-Utility Analysis) 9.2.1 Background9.2.2 Relationship to ROI9.3 Deterministic and Probabilistic Sensitivity Analysis9.4 Contingent Valuation9.5 The Changing Landscape of Quality Improvement9.5.1 The Evolution of Care Delivery9.5.2 Implementation Science and Emerging Methodologies9.5.3 Where Does ROI Fit In? 9.6 ROI in Statistical Process Control9.7 Chapter Summary9.8 Key ConceptsReferencesGlossary of Terms

    15 in stock

    £54.99

  • Springer Nature Switzerland AG The End of an Antibiotic Era: Bacteria's Triumph

    15 in stock

    Book SynopsisIn this monograph, journalist Rinke van den Brink takes a closer look at the limitations and risks of today’s antibiotic use. Though all developed societies have grown accustomed to successfully treating bacterial infections with these wonder drugs, the author focuses on the increasing number of antibiotic-resistant infections. By examining recent mass outbreaks, readers will gain a better understanding of the global impact of antimicrobial resistance – one of the most serious public health threats today. Following this somewhat disquieting review of the status quo, interviews with a number of specialists provide an outlook on possible solutions. In a world that is more connected than ever, partnerships between different healthcare systems are becoming all the more important. Rinke van den Brink uses the example of a border-spanning collaboration between the Netherlands and Germany to demonstrate how effective lines of communication can be established. The book offers a wealth of useful background information for healthcare personnel. Not only does it share insights into the functional microbe-antibiotic relationship; it also discusses how clinics can effectively address outbreaks, helping readers to learn from past experiences and develop effective new strategies.Table of ContentsPreface (Prof. Dr. Alex W. Friedrich)Introduction In the beginning there was antibiotic resistance Human and economic costs Mega-outbreak at Maasstad Hospital A thin layer of faeces on everything you touch The beginning of the end The end in sight? Looking behind the figures The role of microbiology INTERREG projects: ‘Pathogens don’t recognise any borders’ Afterword

    15 in stock

    £26.59

  • Springer International Publishing AG Organizational Innovation by Integrating Simplification: Learning from Buurtzorg Nederland

    15 in stock

    Book SynopsisThis book presents the theory of integrating implification and it provides a profound evidence based study of Buurtzorg Nederland. The case itself, forming the building block of the theory, has received tremendous interest in the Netherlands and abroad. This is the first international book on Buurtzorg Nederland and the first one departing from a management multidisciplinary perspective. The book demonstrates theory building by using the Grounded Theory Methodology as a way to contribute to management theory. Integrating simplification gives room for context specific implementation of organizational innovation to different industries.Table of ContentsTowards a New Way of Organizing.- Buurtzorg Nederland: Start-up Process and Organizational Design.- Theory of Integrating Simplification.- Attuning to Clients.- Subtle Craftsmanship in Communities.- Intrapreneurial Team Freedom.- Pragmatic Will with ICT.- Leading Higher Purpose.- Scientific Contribution of IST in the Domain of Organizational Innovation.- Implications and Discussion.- Reflections and Conclusion.

    15 in stock

    £48.74

  • Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Aufgabenverteilung im Gesundheitswesen:

    15 in stock

    Book SynopsisDie Abhandlung zeigt Möglichkeiten und Wege auf, wie die qualitativ hochwertige Gesundheitsversorgung in Deutschland auch in Zeiten des demographischen Wandels und eines zunehmenden Ärztemangels gesichert werden kann. Diskutiert wird die Erbringung bislang Ärzten vorbehaltener Leistungen durch nicht-ärztliches Personal im Wege der Delegation oder Substitution. Die rechtlichen Rahmenbedingungen, Möglichkeiten und Grenzen werden aufgezeigt und Vorschläge für die künftige Aufgabenverteilung im Gesundheitswesen unterbreitet.Trade Review“... eine solide Abhandlung zum Thema, die keine Facette auslässt ...“ (Ulrich Kötter, in: Rechtsdepesche für Gesundheitswesen, Jg. 12, Heft 5, September-Oktober 2015)“... dem Werk handelt es sich um eine erschöpfende, gut strukturierte Arbeit, die auf sorgfältiger Recherche von juristischer Literatur und Rechtsprechung basiert. Wer sich eingehender mit dem Thema „Delegation ärztlicher Leistungen“ befassen möchte, dem sei dieses Buch empfohlen, Juristen gleichermaßen wie Ärzten.“ (in: Deutsches Ärzteblatt, aerzteblatt.de, Jg. 112, Heft 37, 2015) “... Wer sich über Delegationsfragen informieren will oder darüber arbeitet, muss dieses Buch heranziehen. ... Ein wahrlich großes Programm, das bravourös und mit großer Übersicht und durchweg auf dem Stand der Literatur und Rechtsprechung bewältigt wird. Die Arbeit ist sehr gut zu lesen. ... Die Arbeit steht damit in einer Tradition verantwortungsbewusst selbstregulatorischen Arzt- und Medizinrechts ... ” (Dieter Hart, in: MedizinRecht, Jg. 33, 2015, S. 312)Table of ContentsEinleitung.- Kapitel 1: Aufgabenverteilung im Gesundheitswesen.- Kapitel 2: Die Voraussetzungen der Delegation ärztlicher Leistungen.- Kapitel 3: Delegation und Arbeitsrecht.- Kapitel 4: Besonderheiten im Pflegeheim und bei der Versorgung durch ambulante Pflegedienste.- Kapitel 5: Abrechnungsrechtliche Fragestellungen der Delegation ärztlicher Leistungen.- Kapitel 6: Fragen der ärztlichen Aufklärung im Zusammenhang mit der Delegation ärztlicher Leistungen.- Kapitel 7: Haftungsrechtliche Fragestellungen der Delegation ärztlicher Leistungen.- Kapitel 8: Versicherungsrechtliche Fragestellungen im Zusammenhang mit der Delegation ärztlicher Leistungen.- Kapitel 9: Beweisrechtliche Konsequenzen der Delegation ärztlicher Leistungen.- Kapitel 10: Neue Ansätze zur Entlastung der Ärzteschaft.- Kapitel 11: Steuerrechtliche Konsequenzen der Delegation ärztlicher Leistungen.- Kapitel 12: Möglichkeiten einer Regelung der Delegation ärztlicher Leistungen.

    15 in stock

    £72.20

  • Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Business Planning im Gesundheitswesen: Die

    15 in stock

    Book SynopsisDieses Lehrbuch bietet eine Einführung ins Business Planning für die Gesundheitswirtschaft – einem wichtigen Baustein der erfolgreichen Übertragung neuer medizinischer Erkenntnisse in die klinische und Public-Health-Praxis. Dabei schlägt es eine Brücke von der Frage, ob eine Innovationsidee eine gesellschaftlich wünschenswerte Verwendung knapper Ressourcen der Gesundheitsversorgung bedeutet, zur Betrachtung, ob und wie die Idee auch aus betriebswirtschaftlicher Sicht finanziell nachhaltig umgesetzt werden kann. Anhand verschiedener Kapitel eines Businessplans werden nicht nur Kriterien und Methoden zur kritischen Prüfung vorgestellt, sondern auch zentrale Entscheidungsträger über die Finanzierung auf dem ersten und zweiten Gesundheitsmarkt (Thema „Market Access“) vorgestellt. Das Lehrbuch eignet sich für betriebswirtschaftliche oder gesundheitswissenschaftliche Studiengänge mit betriebswirtschaftlichem Schwerpunkt. Für Masterstudiengänge bietet es, insbesondere im Bereich der Lebenswissenschaften, eine unternehmerisch orientierte Einführung in das deutsche Gesundheitswesen und gibt einen anwendungsorientierten Überblick in Fragen des Gesundheitsmanagements.Table of ContentsMehrwert der Innovation.- Schützbarkeit von geistigem Eigentum.- Marktpotenzial der Innovation.- Wettbewerbsanalyse und HTA.- Derzeitige Finanzierung der Versorgung.- Aufnahme von Leistungen in die Vergütung.- Vergütungshöhe und Preissetzung.- Kernressourcen, Kooperation und Organisation.- Vermarktung der Innovation.- Finanzplanung & Finanzierung.

    15 in stock

    £37.99

  • Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Schwerbehindertenrecht in der Praxis:

    15 in stock

    Book SynopsisDiese übersichtliche und verständliche Einführung in die Grundstrukturen des Schwerbehindertenarbeitsrechts ist als Praxislehrbuch konzipiert, das sich zum Studium ebenso wie als ideales Nachschlagewerk für Arbeitgeber, HR-Verantwortliche und Arbeitnehmer anbietet. Insbesondere Arbeitgeber, die behinderte, schwerbehinderte Personen oder ihnen gleichgestellte Personen beschäftigen, müssen bei Einstellung, Prävention, Personalentwicklung und Kündigung von Menschen mit Einschränkungen den gesetzlichen Regelungen genau entsprechen. Dieses Lehrbuch vermittelt das notwendige Grundlagenwissen. Viele Mustertexte, Beispielrechnungen und Praxisfälle helfen zum besseren Verständnis und steigern den Praxiswert der Darstellung.Table of ContentsBegriff der Behinderung und Schwerbehinderung.- Gleichstellung mit schwerbehinderten Personen.- Feststellung der Behinderung.- Nachteilsausgleiche und Merkzeichen.- Schwerbehindertenquote und Ausgleichsabgabe.- Gesetze.- Institutionen und Gremien.- Werkstatt für behinderte Menschen.- Begleitende Hilfe im Arbeitsleben.- Diskriminierung von Menschen mit Behinderung.- Mobbing.- Arbeitsrechtliche Besonderheiten für behinderte Menschen.- Betriebliches Eingliederungsmanagement.- Besonderer Kündigungsschutz.- Kündigungsschutzklage.- Datenschutz.- Anhang Versorgungsmedizin-Verordnung.

    15 in stock

    £49.99

  • Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Praxisführung für Zahnärzte

    15 in stock

    Book SynopsisDas Buch ist ein Nachschlagewerk und praktischer Ratgeber für alle im Berufsleben oder in Ausbildung befindlichen Zahnärzte, die bereits Zahnarztpraxen leiten, darin arbeiten oder die Niederlassung planen. Die Zahnarztpraxis zählen betriebswirtschaftlich gesehen zu den sogenannten Kleinen und Mittleren Unternehmen (KMU) mit allen sich daraus ergebenden wirtschaftlichen Konsequenzen und Erfordernissen. Der Praxisinhaber ist als Unternehmer für den wirtschaftlichen Erfolg seines Betriebes verantwortlich und muss heutzutage mehr denn je betriebswirtschaftlich denken und handeln, obwohl er über diesen wichtigen Teil seiner zukünftigen Tätigkeit als angehender Zahnarzt während seines Studiums jedoch so gut wie gar nichts erfährt.Zur wirtschaftlich erfolgreichen Führung einer Zahnarztpraxis bedarf es daher eines Managements in den wichtigen unternehmerischen Bereichen Planung, Finanzierung, Investition, Organisation, Kostenmanagement, Personalmanagement, Controlling, Qualitätsmanagement und Marketing, die in diesem Buch dargestellt werden. Aber auch andere Praxisangehörige finden in dem Kompendium Antworten auf zahlreiche betriebswirtschaftliche Fragestellungen des Praxisbetriebs. Ein Glossar, zahlreiche Beispiele, Tabellen und Abbildungen veranschaulichen die Aufgaben der Praxisführung.Table of ContentsPraxisplanung.- Praxisfinanzierung und -investition.- Praxismarketing.- Praxispersonal.- Praxisorganisation.- Praxiskosten.- Praxisqualität.- Praxiscontrolling.

    15 in stock

    £54.99

  • Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Controlling im Krankenhaus: Das Zusammenspiel von

    15 in stock

    Book SynopsisDieses Buch fromuliert und beleuchtet Werte aus der Sicht der Ökonomie und Anforderungen aus der Ethik als Ausgangsbasis für eine differenzierte Betrachtung von Controlling. Als ein wesentlicher Ansatz der letzten Jahre wird die Corporate Social Responsibility (CSR) konstruktiv-kritisch analysiert. Neben der Wertediskussion ist die Bedeutung der Prozesse für das Gesundheitswesen immer wieder hervorgehoben worden. In zwei Beiträgen wird dabei die Ergänzung um das Blueprinting und die Möglichkeiten des Lean Management herausgearbeitet. Soll eine Ausrichtung an Werten und eine verbesserte Struktierung von Prozessen gelingen, dann sind unabdingbar Innovationen zu gestalten und voranzutreiben. Dabei wird in diesem Buch ein Innovationscontrolling entwickelt, um diese Entwicklung zu begleiten und die Bedeutung von Verzerrungen hervorgehoben. Ausführungen zu einer Optimierung des Controlling unter Beachtung der Konzeption um ein Behavioral Accounting und zu einer fallmixorientierten Vorgehensweise schließen das Buch ab. Nur wenn Klarheit und Konsensus über die angestrebten Werte besteht, können Prozesse eingeleitet werden, um das Arbeitsziel otpimaler zu erreichen. Dazu bedarf nicht nur eingefahrener Wege und Überlegungen, sondern innovativer Gestaltungskraft. Das Buch möchte hierzu Wege aufzeigen. Table of ContentsVorwort.- Controlling im Spannungsfeld von Werten, Prozesse und Innovationen.- Ökonomische Werte im Gesundheitsbereich.- Ethische Anforderungen im Controlling: Ethik, Moral, Regeln, Tugend.- Corporate Social Responsibility: eine konstruktiv-kritische Analyse für den Gesundheitsbereich.- Prozessanalyse und Service Blueprinting für ein Prozesscontrolling.- Lean Management: Anforderungen, Ziele, Möglichkeiten.- Innovationscontrolling.- Kognitive Verzerrungen als Ausgangsbasis für ein Controlling.- Behavioral Accounting.- Fallmixorientiertes Controlling.

    15 in stock

    £39.99

  • Springer Internal Branding im Krankenhaus: Die notwendige

    15 in stock

    Book SynopsisDie Autorin präsentiert einen umfassend sozial- und pflegewissenschaftlich fundierten Managementansatz für den Krankenhausbereich und zeigt die Notwendigkeit zur Markenentwicklung im Gesundheitswesen auf. Die professionelle Pflege hat in diesem Zusammenhang einen großen Einfluss auf den Unternehmenserfolg und somit auch auf die qualitativen und ökonomischen Ziele im Krankenhaus. Eine besondere Bedeutung kommt deshalb den Mitarbeitern zu, die sich mit ihrem Unternehmen identifizieren, um als Markenbotschafter zu fungieren. Die Autorin stellt die organisationstheoretische Perspektive eines Krankenhauses und die des professionellen Expertentums in den Fokus. Sie entwickelt ein Modell als Grundlage für eine identitätsorientierte und identifikationsfördernde Organisationsentwicklung und somit als Fundament für die identitätsorientierte Markenentwicklung. Table of ContentsDie Markenbildung im Krankenhaus.- Markentheoretischer Hintergrund – Healthcare Services Branding.- Identität und Habitus.- Das Krankenhauswesen und die Suche nach dem organisationalen Identitätskern.- Das ,multifokale integrative ganzheitliche Identifikations-Emergenz-Modell‘.

    15 in stock

    £75.99

  • Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Krisenmanagement für Gesundheitseinrichtungen:

    15 in stock

    Book SynopsisNach der Krise ist vor der Krise! Egal ob Pandemie, ärztliche Kunstfehler, Hackerangriffe, Naturkatastrophen, Fachpersonalmangel oder wirtschaftliche Probleme: Gesundheitseinrichtungen sind im Grunde genommen permanent Risiken ausgesetzt, die sie in große Schwierigkeiten stürzen oder gar in Existenznöte bringen können. Die Eintrittswahrscheinlichkeiten von Schadensereignissen mögen noch so gering sein, völlig auszuschließen sind diese nie. Daher ist es wichtig, während einer Ausnahmesituation für Stabilität zu sorgen, um die Folgen weitgehend abzumildern. Professionelles Krisen- und Stabilitätsmanagement ist jedoch nicht nur im akuten Fall bedeutsam, sondern weit darüber hinaus eine Daueraufgabe und beginnt bereits im Vorfeld einer Krise, um deren Folgen möglichst abzuwenden oder es gar nicht erst kommen zu lassen. Es geht somit über das eigentliche Krisenmanagement hinaus und trägt mit seinen Vorkehrungen dazu bei, im Falle des Eintritts einer Krisensituation möglichst gut vorbereitet zu sein, diese gut zu bewältigen und - auch unter gegebenenfalls veränderten Bedingungen - stabile Verhältnisse für das Fortbestehen und den neuen betrieblichen Alltag einer Gesundheitseinrichtung zu schaffen. Anhand von 10 Leitfragen und daraus abgeleiteten Kapiteln werden die wichtigsten Pfeiler eines Stabilitätsmanagements für Gesundheitseinrichtungen aufgezeigt und anhand von zahlreichen Beispielen, Tabellen und Grafiken veranschaulicht. Konkrete Handlungsanleitungen unterstützen bei der Umsetzung in die Praxis. Für den „Schnellzugriff“ enthält ein Glossar am Ende des Buches Kurzbeschreibungen wichtiger Fachbegriffe des Stabilitäts-, Risiko- und Krisenmanagements. Table of ContentsStabilität und Sicherheit: Worauf kommt es an, um Risiken und Krisen erfolgreich zu widerstehen?.- Führung in Krisenzeiten: Wie lassen sich Nervosität vermeiden und Zuversicht vermitteln?.- Schutz durch Gesetze und Verordnungen: Welche rechtlichen Grundlagen sind beim Stabilitätsmanagement maßgeblich?.- Präventives Risikomanagement: Wie lassen sich Risiken frühzeitig erkennen und bewältigen?.- Sicherheit bei Finanzen und Liquidität: Welche Instrumente beugen einer drohenden Insolvenz vor?.- Krisenfestes Personal: Wie lassen sich die Beschäftigten gut vorbereiten und ihre medizinischen und pflegerischen Leistungen sicherstellen?.- Ausreichende Bevorratung und Lagerhaltung: Wie werden notwendige Vorratsmengen an medizinischen Materialien ermittelt und gelagert?.- Organisatorische Kontinuität: Wodurch lässt sich die Aufbau- und Ablauforganisation der Gesundheitseinrichtung stabilisieren?.- Kostenmanagement und Betriebswirtschaft: Welche betriebswirtschaftlichen Instrumente schaffen Kosten- und Umsatzstabilität?.- Kommunikation in der Krise: Wer ist wann und wie zu informieren?.

    15 in stock

    £39.99

  • Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Qualitätsmanagement im Gesundheitswesen:

    15 in stock

    Book SynopsisMit dem Lehrbuch wird ein grundlegendes Verständnis für die Inhalte und Methoden des (umfassenden) Qualitätsmanagements und ihren Anwendungsbezug im Gesundheitswesen vermittelt. Ausgehend von der Vielschichtigkeit des Qualitätsbegriffs im Gesundheitswesen werden grundsätzliche Fragen wertorientierter Unternehmensführung, methodische Ansätze der einrichtungsinternen Qualitätsbestimmung und Qualitätsgestaltung sowie Konzepte professionsbezogener Qualitätsentwicklung und einrichtungsübergreifender Qualitätsvergleiche adressiert. Für Studierende ist es wichtig, die Prinzipien dieses Themenbereichs zu verstehen und sich mit den unterschiedlichen Konzepten, Standpunkten und Methoden auseinanderzusetzen. Das Lehrbuch legt seinen Schwerpunkt daher gezielt auf die theoretische Fundierung und die Methodenvielfalt dieses Fachs. Der vorlesungsorientierte Aufbau ermöglicht den Leserinnen und Lesern, sich schrittweise die grundlegenden Kenntnisse und das dazugehörige Verständnis zu erarbeiten. Die dritte Auflage wurde umfassend aktualisiert, in einigen Abschnitten überarbeitet und inhaltlich vertieft. Als Einstiegshilfe und als Nachschlagewerk richtet sich dieses Buch gleichermaßen an Studierende und praktisch Tätige, insbesondere an Angehörige der Gesundheitsberufe und der kaufmännischen Berufe im Gesundheitswesen.Table of ContentsQualitätsbegriff im Gesundheitswesen.- Qualitätsmanagement und Qualitätssicherung.- Qualitätsentwicklung, Qualitätsverbesserung.- Qualitätsorganisation, Qualitätsmanagementsystem.- Qualitätsanforderungen, Qualitätsmodelle.- Qualitätsdokumentation.- Qualitätsmessung, Qualitätsbewertung.- Methoden und Instrumente.- Prozessorientierung im Qualitätsmanagement.-Kundenorientierung im Qualitätsmanagement.- Mitarbeiterorientierung im Qualitätsmanagement.- Zertifizierung, Akkreditierung und Qualitätsbewertung.- Qualitätsentwicklung und Versorgungsqualität.- Qualitätsberichterstattung und öffentliche Qualitätsvergleiche.

    15 in stock

    £32.99

  • Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Arzthaftung und Verjährung

    15 in stock

    Book SynopsisDieses Buch analysiert die praxisrelevante Frage der Verjährung von Arzthaftungsansprüchen. In einem ersten Teil werden die dogmatischen Grundlagen der Verjährung dargestellt. Auf dieser Basis erfolgt eine Untersuchung der Voraussetzungen des Verjährungsbeginns im Allgemeinen. Den Schwerpunkt bildet dabei die Auslegung der Begriffe der Kenntnis und der grob fahrlässigen Unkenntnis des Gläubigers. Zugleich bietet das Buch einen Überblick über die Auslegung der Verjährungsregeln durch die Praxis, insbesondere den BGH. Der dritte Teil des Buches widmet sich den Problemen der Verjährung im Kontext der Arzthaftung. Es unterscheidet zwischen der Haftung für Behandlungs- und Aufklärungsfehler und bietet eine umfassende Rechtsprechungsanalyse. Es werden die im Rahmen der Verjährung zu berücksichtigenden Besonderheiten in Arzthaftungsfällen, auch solche des Prozessrechts, herausgearbeitet und untersucht. Im Wege einer Fallgruppenbildung werden Lösungsansätze für typische Problemfälle angeboten.Table of ContentsTeil 1 Die historische Entwicklung der Verjährung und ihre teleologische und dogmatische Einordnung.- Teil 2 Die Voraussetzungen des Verjährungsbeginns.- Teil 3 Die Verjährung von Arzthaftungsansprüchen.- Teil 4 Wesentliche Ergebnisse und Ausblick.

    15 in stock

    £64.99

  • Springer EBM 2025 Kommentar

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    Book SynopsisI Allgemeine Bestimmungen.- II Arztgruppenübergreifende allgemeine Gebührenordnungspositionen.- III Arztgruppenspezifische Gebührenordnungspositionen.- IV Arztgruppenübergreifende spezielle Gebührenordnungspositionen.- V Kostenpauschalen.- VI Anhänge.- VII Ausschließlich im Rahmen der ambulanten spezialfachärztlichen Versorgung (ASV) berechnungsfähige Gebührenordnungspositionen.- VIII Ausschließlich im Rahmen von Erprobungsverfahren gemäß 137e SGB V berechnungsfähige Gebührenordnungspositionen.- Schutzimpfungen.- Informationen der KBV: Vergütung in der ASV: Beschluss zur Definition des Behandlungsfalls.- Rechtsprechung: Urteile zu GKV-Abrechnungen und Behandlungen.- Literatur und Internet.- Stichwortverzeichnis.

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    Book SynopsisInleiding.- De zorgsector: historisch perspectief.- Ontwikkeling van managementoptiek in de zorgsector.- Van procesgeoriënteerde naar productgeoriënteerde zorg.- Planning & Control.- Het pkkk-model.- Structuur en inhoud van het jaarplan.- Het uitwerken van het jaarplan.- Jaarplanrouting binnen Planning & Control.- De implementatie van Planning & Control.- Het onderzoeken van productiviteit.- Het onderzoeken van productiviteit.- Samenvatting.

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  • Bohn,Scheltema & Holkema,The Netherlands Meer Zorg, Minder Verzuim: Een Praktische Verzuimaanpak Voor de Zorgsector

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