Cardiovascular medicine Books

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  • MSB Books Joe Bloes Guide to Cholesterol

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    £11.99

  • Pluripotent StemCell Derived Cardiomyocytes

    Springer Us Pluripotent StemCell Derived Cardiomyocytes

    15 in stock

    Table of ContentsPart I: Overview 1. Making Cardiomyocytes from Pluripotent Stem Cells Peter Karaginius and Yoshinori Yoshida Part II: Generation of Pluripotent Stem Cell-Derived Cardiomyocytes and Cardiac Tissues 2. A method for Large-Scale Cardiac Differentiation, Purification, and Cardiac Spheroid Production of Human Induced Pluripotent Stem Cells Yuika Morita, Shugo Tohyama, Jun Fujita, and Keiichi Fukuda 3. Large-scale Differentiation of Stem Cell-Derived Cardiomyocytes by Stirring-Type Suspension Culture Nagako Sougawa, Shigeru Miyagawa, and Yoshiki Sawa 4. Efficient Method to Dissociate Induced Pluripotent Stem Cell-derived Cardiomyocyte Aggregates into Single Cells Emiko Ito, Shigeru Miyagawa, Yoshinori Yoshida, and Yoshiki Sawa 5. Isolation of Cardiomyocytes Derived from Human Pluripotent Stem Cells using miRNA switches Kenji Miki, Hirohide Saito, and Yoshinori Yoshida 6. Fabrication of Cardiac Constructs using bio-3D Printer Kenichi Arai, Daiki Murata, Shoko Takao, and Koichi Nakayama 7. Fabrication of Thick and Anisotropic Cardiac Tissue on Nanofibrous Substrate for Repairing Infarcted Myocardium Junjun Li, Li Liu, Itsunari Minami, Shigeru Miyagawa, and Yoshiki Sawa 8. Construction of Three-Dimensional Cardiac Tissues Using Layer by Layer Method Maki Takeda, Shigeru Miyagawa, Mitsuru Akashi, and Yoshiki Sawa 9. Generation of Cylindrical Engineered Cardiac Tissues from human iPS Cell-derived Cardiovascular Cell Lineages Hidetoshi Masumoto Part III: Physiological Mesurements using Pluripotent Stem Cell-Derived Cardiomyocytes 10. Protocol for Morphological and Functional Phenotype Analysis of hiPS-derived Cardiomyocytes Jun LI and Jong-Kook LEE 11. Application of FluoVolt Membrane Potential Dye for Induced Pluripotent Stem Cell-derived Cardiac Single Cells and Monolayers Differentiated via Embryoid Bodies Tadashi Takaki and Yoshinori Yoshida 12. Multi-Electrode Array Assays Using Human Induced Pluripotent Stem Cell-Derived Cardiomyocytes Daisuke Yoshinaga, Yimin Wuriyanghai, and Takeru Makiyama 13. Electrophysiological Analysis of hiPSC-derived Cardiomyocytes Using a Patch-Clamp Technique Yuta Yamamoto, Sayako Hirose, Yimin Wuriyanghai, Daisuke Yoshinaga, and Takeru Makiyama 14. Characterization of Ventricular and Atrial Cardiomyocyte Subtypes from Human Induced Pluripotent Stem Cells Misato Koakutsu, Tadashi Takaki, Kenji Miki, and Yoshinori Yoshida 15. Assessment of Contractility in Human iPS Cell-Derived Cardiomyocytes Using Motion Vector Analysis Yasunari Kanda, Ayano Satsuka, Sayo Hayashi, Mihoko Hagiwara-Nagasawa, and Atsushi Sugiyama 16. Contractile Force Measurement of Engineered Cardiac Tissues Derived from Human iPS Cells Daisuke Sasaki, Katsuhisa Matsuura, and Tatsuya Shimizu 17. A Method for Contraction Force Measurement of iPSC Derived Engineered Cardiac Tissues Yuya Fujiwara, Kohei Deguchi, Kenji Miki, Tomoyuki Nishimoto, and Yoshinori Yoshida Part IV: Transcriptome and Bioinfomatics Analysis 18. Single-cardiomyocyte RNA Sequencing to Dissect the Molecular Pathophysiology of the Heart Manami Kotoh, Seitaro Nomura, Shintaro Yamada,Hiroyuki Aburatani, and Issei Komuro 19. RNA-sequencing Analysis of Differentially Expressed Genes in Human iPSC-derived Cardiomyocytes Chikako Okubo, Megumi Narita, Takuya Yamamoto, and Yoshinori Yoshida 20. Analysis of Transcriptional Profiling of Chamber-specific Human Cardiac Myocytes Derived from Pluripotent Stem Cells Antonio Lucena-Cacace and Yoshinori Yoshida Part V: Gene Editing and CRISPR Technology for Pluripotent Stem Cells 21. Genome Editing in Human Induced Pluripotent Stem Cells (hiPSCs) Shuichiro Higo, Shungo Hikoso, Shigeru Miyagawa, and Yasushi Sakata 22. Generation of Efficient Knock-in Mouse and Human Pluripotent Stem Cells Using CRISPR-Cas9 Tatsuya Anzai, Hiromasa Hara, Chanthra Nawin, Taketaro Sadahiro, Masaki Ieda, Yutaka Hanazono, and Hideki Uosaki 23. CRISPRi/a Screening with Human iPSCs Masataka Nishiga, Lei S. Qi, and Joseph C. Wu Part VI: Transplantation of Pluripotent Stem Cell-Derived Cardiomyocytes 24. Transplantation of Human Induced Pluripotent Stem Cell-derived Cardiomyocytes in a Mouse Myocardial Infarction Model Takeshi Hatani and Yoshinori Yoshida 25. Transplantation of Pluripotent Stem Cell-derived Cardiomyocytes into a Myocardial Infarction Model of Cynomolgus Monkey Hideki Kobayashi, Hajime Ichimura, Noburou Ohashi, and Yuji Shiba

    15 in stock

    £94.99

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    £21.60

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  • Lulu.com The Regenerative Heart

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    £23.75

  • The ECG in Prehospital Emergency Care

    John Wiley and Sons Ltd The ECG in Prehospital Emergency Care

    1 in stock

    Book SynopsisNow that state of the art equipment can be carried in ambulances, prehospital emergency staff are able to perform an ECG soon after arrival on scene, enabling the EMS provider to gather important diagnostic information that can not only guide prehospital therapy but also direct hospital-based treatment.Table of ContentsList of Contributors ix Foreword xi Preface xiii Section 1 The ECG in Prehospital Patient Care 1 1 Clinical applications of the electrocardiogram (ECG) 3 Robert C. Schutt William J. Brady and Steven H. Mitchell 2 Clinical impact of the electrocardiogram (ECG) 7 Robert C. Schutt William J. Brady and Steven H. Mitchell 3 Interpretation of the electrocardiogram – single-, multi-, and 12-lead analysis 12 Robert C. Reiser Robert C. Schutt and William J. Brady 4 Variants of the normal, lead misplacement, and electrocardiographic artifact encountered in clinical practice 17 Robert C. Reiser Robert C. Schutt and William J. Brady Section 2 Cardiac Rhythms and Cardiac Dysrhythmias 23 5 Cardiac rhythms with normal rates 25 Korin B. Hudson and William J. Brady 6 Narrow QRS complex tachycardia 29 Courtney B. Saunders and Jeffrey D. Ferguson 7 Wide QRS complex tachycardia 37 Michael Levy and Francis X. Nolan Jr 8 Bradycardia 44 Korin B. Hudson J. Aidan Boswick and William J. Brady 9 Atrioventricular conduction block 50 Steven H. Mitchell Korin B. Hudson and William J. Brady 10 Intraventricular conduction block: bundle branch block and other conduction abnormalities 54 Steven H. Mitchell Richard B. Utarnachitt and William J. Brady 11 Atrial and ventricular ectopic beats 62 Jeffrey D. Ferguson Michael Levy J. Aidan Boswick and William J. Brady Section 3 Acute Coronary Syndrome and the 12-Lead ECG 67 12 Ischemic heart disease: anatomic and physiologic considerations 69 Peter Pollak Peter Monteleone Kelly Williamson David Carlberg and William J. Brady 13 Historical development of the prehospital electrocardiogram (ECG) 76 Erik Iszkula David Carlberg and William J. Brady 14 Electrocardiographic findings in acute coronary syndrome 79 Peter Monteleone Peter Pollak David Carlberg and William J. Brady Section 4 Special Populations High-Risk Presentation Scenarios and Advanced Electrocardiographic Techniques 95 15 The electrocardiogram in the pediatric patient 97 Robert Rutherford Robin Naples and William J. Brady 16 The electrocardiogram in the poisoned patient 104 Steven H. Mitchell Christopher P. Holstege and William J. Brady 17 The electrocardiogram in hyperkalemia 112 Steven H. Mitchell and William J. Brady 18 Life-threatening electrocardiographic patterns 117 Steven H. Mitchell Richard B. Utarnachitt and William J. Brady 19 The electrocardiogram in patients with implanted devices 122 Amita Sudhir and William J. Brady 20 Electrocardiographic tools in prehospital care 127 Robin Naples Alvin Wang and William J. Brady 21 Wolff-Parkinson-White syndrome 134 William J. Brady 22 Cardiac arrest rhythms 138 Amita Sudhir and William J. Brady Section 5 Electrocardiographic Differential Diagnosis of Common ECG Presentations 145 23 Electrocardiographic differential diagnosis of narrow complex tachycardia 147 Megan Starling and William J. Brady 24 Electrocardiographic differential diagnosis of wide complex tachycardia 152 Amita Sudhir and William J. Brady 25 Electrocardiographic differential diagnosis of bradyarrhythmia 161 Megan Starling and William J. Brady 26 Electrocardiographic differential diagnosis of ST segment elevation 165 Megan Starling and William J. Brady 27 Electrocardiographic differential diagnosis of ST segment depression 176 Amita Sudhir and William J. Brady 28 Electrocardiographic differential diagnosis of T wave abnormalities: the prominent T wave and T wave inversions 183 Amita Sudhir and William J. Brady Index 195

    1 in stock

    £27.50

  • Cardiopulmonary Bypass

    Springer-Verlag New York Inc. Cardiopulmonary Bypass

    15 in stock

    Book SynopsisA definitive, comprehensive text on the technological developments and clinical applications of this critical subject matter. Written for the entire heart surgery team, this volume covers the physiology of cardiopulmonary bypass, mechanics and components of the heart-lung machine, the conduct of cardiopulmonary bypass in cardiac surgery, non-cardiac applications of cardiopulmonary bypass, and mechanical assistance of the failing heart and lung. The authors also give special consideration to such areas as blood conservation in cardiac surgery, religions objections to blood transfusions, medical-legal aspects and cardiopulmonary bypass, as well as warm blood cardioplegia and normothermic cardiopulmonary bypass.Trade Review"The editor is to be congratulated for a text that reads smoothly without significant repetition or variations in style...The book has excellent references with valuable illustrations and drawings. This reviewer highly recommends this book for reference and review." Anesthesia and AnalgesiaTable of ContentsI. The History of Cardiopulmonary Bypass.- 1. Cardiopulmonary Bypass: The Historical Foundation, the Future Promise.- II. Physiology of Cardiopulmonary Bypass.- 2. The Myocardium: Physiology and Protection During Cardiac Surgery and Cardiopulmonary Bypass.- 3. Hypothermia, Cardiac Surgery, and Cardiopulmonary Bypass.- 4. Pharmacokinetics and Pharmacodynamics During Cardiac Surgery and Cardiopulmonary Bypass.- 5. Hemostasis and Cardiopulmonary Bypass.- 6. The Central Nervous System: Responses to Cardiopulmonary Bypass.- 7. The Respiratory, Renal, and Hepatic Systems: Effects of Cardiac Surgery and Cardiopulmonary Bypass.- 8. The Immunologic System: Perturbations Following Cardiopulmonary Bypass and the Problem of Infection in the Cardiac Surgery Patient.- 9. The Endocrine System: Effects of Cardiopulmonary Bypass.- III. Mechanics and Components of the Heart-Lung Machine.- 10. Oxygenators for Extracorporeal Circulation.- 11. Mechanical Pumps for Extracorporeal Circulation.- 12. Conduits and Filters for Extracorporeal Circulation.- 13. Assembling and Monitoring the Extracorporeal Circuit.- 14. Heat Exchange in Extracorporeal Systems.- IV. Conduct of Cardiopulmonary Bypass for Cardiac Surgery.- 15. Aortoatriocaval Cannulation for Cardiopulmonary Bypass.- 16. Initiation and Maintenance of Cardiopulmonary Bypass.- 17. Discontinuation of Cardiopulmonary Bypass.- 18. Safety and Management of Perturbations During Cardiopulmonary Bypass.- V(a). Cardiopulmonary Bypass in Special Patient Populations.- Complete Cardiopulmonary Bypass.- 19. Pediatric Cardiopulmonary Bypass.- 20. Thoracic Aortic Surgery and Cardiopulmonary Bypass.- 21. Intracranial Surgery with Cardiopulmonary Bypass.- 22. Emergency Coronary Artery Bypass and Cardiopulmonary Bypass.- 23. Chest Trauma and Emergency Cardiopulmonary Bypass.- 24. Pregnancy and Cardiopulmonary Bypass.- V(b). Cardiopulmonary Bypass in Special Patient Populations.- Partial Cardiopulmonary Bypass.- 25. Cardiopulmonary Bypass-Supported Angioplasty.- 26. Closed Chest Bypass for Liver Transplantation.- VI. Mechanical Assist of the Failing Heart and Lung.- 27. Ventricular Assist Devices.- 28. Intraaortic Balloon Pump Counterpulsation.- 29. Extracorporeal Membrane Oxygenation for Severe Cardiorespiratory Failure.- 30. The Intravascular Oxygenator, IVOX®: Augmentation of Blood-Gas Transfer.- VII. Special Considerations in Cardiopulmonary Bypass.- 31. Blood Conservation in Cardiac Surgery.- 32. Religious Objections to Blood Transfusion.- 33. Medical-Legal Aspects of Cardiopulmonary Bypass.- 34. Warm-Blood Cardioplegia and Normothermic Cardiopulmonary Bypass.

    15 in stock

    £123.49

  • 15 in stock

    £7.93

  • Modern Concepts and Practices in Cardiothoracic Critical Care

    IGI Global Modern Concepts and Practices in Cardiothoracic Critical Care

    15 in stock

    Book SynopsisBrings together the most recent research and current issues facing medical professionals and patients in intensive cardiovascular care to provide the necessary tools and resources for improved health and medical care. It includes chapters on safety, ethics, and specific surgical techniques.

    15 in stock

    £369.90

  • HANDBOOK OF INTERVENTIONAL CARDIAC PROCEDURES FOR JUNIOR CARDIOLOGISTS A Summary of Current Cardiology Literature

    15 in stock

    £14.58

  • Cardiac Defibrillation

    Hayle Medical Cardiac Defibrillation

    15 in stock

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    £56.99

  • Encyclopedia of Venous Thrombosis

    Hayle Medical Encyclopedia of Venous Thrombosis

    15 in stock

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    £71.24

  • Texas Children's Hospital Handbook of Congenital Heart Disease

    15 in stock

    £38.31

  • Régime Méditerranéen: Guide du débutant et livre de recettes pour réduire le risque de maladies cardiaques et recettes de régime alimentaire pour perdre du poids (Livre en Français / Mediterranean Diet French Book)

    15 in stock

    £14.63

  • Transcatheter Valve Repair

    Taylor & Francis Ltd Transcatheter Valve Repair

    15 in stock

    Book SynopsisTranscatheter Valve Repair discusses all aspects related to percutaneous and established valve repair methods. The book is divided into few major sections covering all four valves and other topics. Each section contains several chapters discussing everything related to that valve. Beginning with the pulmonary valve, since it was the first valve to be tackled in the catheterization laboratory, and then moving to the aortic, then the mitral and then finally end with the tricuspid valve. 1.5M US citizens alone have some degree of aortic valve stenosis, with half (750K) requiring aortic valve replacement. Aortic valve replacement, on the whole, is performed by surgeons, requiring bypass machines and technicians, as well as the usual operating team. The operation is expensive and occupies a considerable amount of operating room time. Mostly, the aortic valve is calcified and the usual option available to patients is valve replacement with a variety of choices, ranging from porcine valves to synthetic, for which there are many manufacturers. It should be noted that the aortic valve is the most problematic of valves. Percutaneous procedures are the answer.The bottom line is that given the growing elderly population, many more patients will require valve repair, thus increasing health care costs with not only surgical operations but also hospitalisation. Percutanous valve repair, whilst requiring a cath lab team, does not involve bypass machines nor extended hospitalisation. Like percutaneous transluminal coronary artery interventions (PTCA) has replaced coronary artery bypass grafts (once the golden standard), and now stenting having replaced PTCA and its balloons. We now see drug eluting stents replacing ordinary stents (though at a much higher cost. There will be a huge movement toward percutanous valve repair, which should presumably cut costs but also morbidity and mortality.Trade Review"an excellent compilation of a fast and newly developing field. There is liberal use of color illustrations. […] I think cardiologists, both pediatric and adult, and cardiac surgeons will find something of interest in this book. As this field develops and more clinical information becomes available, it is likely that future editions will include more outcomes data and will allow this first-rate book to develop into a classic." Howard C. Herrmann, Circulation, 2006, 114: 12Table of ContentsThe Pulmonary Valve. Embryology/Pathology of the pulmonary valve both in stenosis and regurgitation: Pulmonary Regurgitation. Assessment of the pulmonary valve with magnetic resonance imaging. Hemodynamic evaluation of pulmonary valve disease and Indications for repair/replacement of the valve. Hemodynamic Evaluation of Pulmonary Valve Disease:Indications for Repair, Replacement and Valvuloplasty. Impact of emerging technologies in cardiology and Cardiothoracic Surgery- Percutaneous pulmonary valve implantation. Established techniques for repair/replacement of the pulmonic valve: Small intestinal submucosa-a new generation of valve replacement. Available Transcatheter pulmonary valves: Perventricular Technique with Shelhigh valve. Available transcatheter pulmonary valves- Bonhoeffer valve. Extending the present limitations and indications of percutaneous pulmonary valve replacement to small patients and large ventricular outflow tracts. The Aortic Valve. Embryology/Pathology of the aortic valve in AS and AR. Aortic Stenosis: Pathophysiology, clinical, and echocardiographic manifestations. Hemodynamic Evaluation of aortic valve disease and Indications for repair/replacement. Impact of new percutaneous techniques of aortic valve replacement on cardiology/cardiac surgical practice.Established Methods of aortic valve repair and replacement. Non-surgical aortic valve replacement: history, present and future perspectives. Clinical Experience with the Percutaneous Heart Valve for treatment of degenerative aortic stenosis. The CoreValve in the Aortic Position. Development of a Nanosynthesized Metallic Percutaneous Aortic Valve. The Mitral Valve. Embryology of the mitral valve and Pathology of mitral valve stenosis, Regurgitation. Mitral valve disease. MRI/CT Scan evaluation of the mitral valve. Invasive Hemodynamics for the assessment of the mitral valve. Impact of emerging percutaneous techniques on Cardiology and cardiac surgical practice: Established methods of surgical mitral valve repair and replacement. Percutaneous leaflet repair for mitral regurgitation using the Evalve edge-to-edge clip technique. Available Transcatheter mitral valve repair techniques. CS method. A Hybrid approach to the mini-invasive replacement of the mitral valve. The Tricuspid Valve. Evaluation of the tricuspid valve using MRI. Hemodynamic evaluation of tricuspid stenosis and regurgitation: Indications for repair and replacement. Established surgical methods for tricuspid valve repair and replacement. Available devices for percutaneous replacement of the tricuspid valve. Tissue Engineering. Different tissues for valves: How to choose the right tissue. Valve Testing. Valve testing: Durability and beyond

    15 in stock

    £209.53

  • Blood Pressure Log Book: Record And Monitor Blood Pressure At Home To Track Heart Rate Systolic And Diastolic-Convenient Portable Size 6x9 Inch 5 Spaces Per Day For Time, Blood Pressure, Heart Rate, Weight And Notes All In One Place

    15 in stock

    £9.90

  • Amazon Digital Services LLC - Kdp The Pause to Relax

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    £13.40

  • Cardiology for Kids ...and Adults Too!

    Crazy Brainz Cardiology for Kids ...and Adults Too!

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    £16.49

  • Cardiology for Kids ...and Adults Too!

    Crazy Brainz Cardiology for Kids ...and Adults Too!

    15 in stock

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    £10.22

  • Amazon Digital Services LLC - Kdp Devlins Heart

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    £13.22

  • Springer Nature Switzerland AG Heart of the Matter: Key concepts in

    15 in stock

    Book SynopsisThis textbook introduces readers to the scientific basics of cardiovascular medicine and biology. It covers not only developmental but also cellular and molecular aspects of normally functioning vasculature and the heart; importantly, it also addresses the mechanisms leading to and involved in specific cardiovascular diseases. Though the main emphasis is on novel therapies and potential therapeutic targets, specific controversial topics like cardiac remodeling and regenerative capacities are also addressed. All chapters were written by lecturers from the Imperial College London, in collaboration with their students from the College’s BSc Programme in Medical Sciences with Cardiovascular Science. Bridging the gap between clinics and basic biology, the book offers a valuable guide for medical students, and for Master and PhD students in Cardiovascular Biomedicine.Table of Contents- Cardiac Development and Congenital Heart Disease:Cardiac Development Biology – Early Mechanisms Cardiac Development Biology – Late Mechanisms Cardiomyocyte Structure and Function Cardiac Morphology – Anatomy of Congenital Heart Disease Common Congenital Abnormalities - The Science of Arrhythmia: Introduction to the Action Potential Ion transporters and their Properties Excitation Contraction Coupling Tachyarrhythmias Bradyarrhythmias - The Science of Heart Failure: Cardiac Contractility – Normal and Pathological Heart Failure – A Scientific Perspective Cardiomyopathy Therapeutics Novel Therapies - The Science of Vascular Disease: The Vasculature – Pharmacological Targets The Coagulation Cascade and its Therapeutic Modulation Cellular and Molecular Mechanisms of Atherosclerosis Cellular and Molecular Mechanisms of Angiogenesis Endothelial Function and Dysfunction

    15 in stock

    £71.24

  • Herzinfarkt: Ätiologie Diagnose Therapie

    Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Herzinfarkt: Ätiologie Diagnose Therapie

    15 in stock

    Book SynopsisTable of Contents1 Vorbemerkungen.- 2 Definitionen und Erläuterungen.- 2.1 Koronare Herzkrankheit.- 2.2 Unterschiedliche Formen des Myokardinfarkts.- 2.3 Arteriosklerose.- 3 Epidemiologie.- 4 Pathologisch-anatomische Veränderungen.- 5 Pathogenese und Ätiologie.- 6 Risikofaktoren.- 6.1 Risikofaktoren erster Ordnung.- 6.1.1 Hyperlipoproteinämien.- 6.1.2 Hypertonie.- 6.1.3 Zigarettenrauchen.- 6.1.4 Alter und Geschlecht.- 6.2 Risikofaktoren zweiter Ordnung.- 6.2.1 Adipositas.- 6.2.2 Bewegungsmangel.- 6.2.3 Diabetes mellitus.- 6.2.4 Psychosozialer Streß.- 6.2.5 Ovulationshemmer.- 6.2.6 Weitere Risikofaktoren.- 7 Pathophysiologic der koronaren Herzkrankheit.- 7.1 Anastomosen und Kollateralen.- 7.2 Stoffwechselveränderungen.- 7.3 Entstehung des Myokardinfarkts.- 8 Klinische Symptomatik der koronaren Herzkrankheit.- 9 Differentialdiagnose des Thoraxschmerzes.- 10 Diagnostik der koronaren Herzkrankheit.- 10.1 Anamnese.- 10.2 Körperliche Untersuchung.- 10.3 Elektrokardiographische Diagnose der koronaren Herzkrankheit.- 10.4 Thoraxröntgenaufnahme.- 10.5 Laboruntersuchungen.- 10.6 Spezifische Untersuchungsmethoden.- 11 Therapie der koronaren Herzkrankheit.- 11.1 Allgemeine Maßnahmen.- 11.2 Ernährung und koronare Herzkrankheit.- 11.3 Medikamentöse Therapie.- 11.3.1 Nitrite und Nitrate.- 11.3.1.1 Nitrate im historischen Rückblick.- 11.3.1.2 Allgemeine Pharmakologie der Nitrate.- 11.3.1.3 Pharmakokinetik und Biotransformation von Isosorbiddinitrat.- 11.3.1.4 Praktische Nitratbehandlung der koronaren Herzkrankheit.- 11.3.1.5 Neue Indikationen in der Behandlung mit Nitraten.- 11.3.2 Molsidomin, Koronartherapeutikum zur Senkung der myokardialen Wandspannung.- 11.3.3 Betarezeptorenblocker.- 11.3.4 Kalziumantagonisten.- 11.3.5 Sogenannte Koronardilatatoren.- 11.3.6 Weitere Koronartherapeutika.- 11.3.7 Herzglykoside.- 11.3.8 Antikoagulantien und Antiaggregativa.- 11.3.9 Zusätzliche medikamentöse Maßnahmen.- 12 Therapie des akuten Herzinfarkts.- 12.1 Akutmaßnahmen in der Praxis.- 12.1.1 Allgemeine Maßnahmen.- 12.1.2 Maßnahmen bei akuter Linksherzinsuffizienz.- 12.1.3 Maßnahmen bei kardiogenem Schock.- 12.2 Behandlung des Infarkts im Akutkrankenhaus.- 12.3 Nitrate und Betarezeptorenblocker in der Akutbehandlung des Infarkts.- 13 Rehabilitation.- 14 Katheterisierung der Herzkranzgefäße nach Dotter/ Grüntzig.- 15 Chirurgische Maßnahmen.- 16 Literaturauswhl.- 17 Sachverzeichnis.

    15 in stock

    £44.99

  • Therapie der koronaren Herzerkrankung: Aktuelle

    Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Therapie der koronaren Herzerkrankung: Aktuelle

    15 in stock

    Book SynopsisDieser Band gibt einen Überblick über aktuelle Aspekte der koronaren Herzkrankheit, von der heute nahezu jeder 2. Bundesbürger betroffen ist. Namhafte Experten diskutieren die Bewertung von Risikofaktoren und Perspektiven der primären und sekundären Prävention, die Rolle von Endothel und Thrombozyten und die sich daraus ergebenden therapeutischen Implikationen bei stabiler und instabiler Angina pectoris. Das Problem der asymptomatischen Myokardischämie und ihrer Behandlung, die Möglichkeiten und Grenzen der Pharmakotherapie, die gegenwärtigen Konzepte zur Behandlung des akuten Myokardinfarktes sowie der Stellenwert der PTCA und neuerer Entwicklungen wie die Laser-Angioplastie werden dargestellt. Hervorzuheben sind die angioskopischen Aufnahmen, die den Blick in das Innere von arteriosklerotisch veränderten Herzkranzgefäßen erlauben. Damit gibt dieses Buch wertvolle Informationen für die ärztliche Tätigkeit bei der Therapie der koronaren Herzkrankheit.Table of ContentsIntervention in Risk Factors of Ischemic Heart Disease.- Vasodilatation durch Nitrate und EDRF.- Angina pectoris — Warum wird eine stabile Form instabil?.- New Results in Coronary Angioscopy.- Silent Myocardial Ischemia.- Pharmakotherapie der symptomatischen und asymptomatischen Myokardischämie.- Chronopharmakologie antiischämisch wirksamer Arzneimittel.- Therapie des akuten Myokardinfarktes mit Thrombolyse und PTCA.- Perkutane transluminale Koronarangioplasie: Neuere Entwicklungen - Komplikationen und Empfehlungen.- Recent Advances in Excimer Laser Angioplasty.- Laserangioplastie und andere in der Entwicklung befindliche Rekanalisationstechniken.

    15 in stock

    £46.99

  • Rehabilitation in Kardiologie und Angiologie

    Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Rehabilitation in Kardiologie und Angiologie

    15 in stock

    Book SynopsisAlle im Praxisalltag auftretenden Fragen zur Rehabilitation von Herz- und Gefäßpatienten werden in dem Buch ausführlich behandelt. Die Autoren stellen sowohl Möglichkeiten und Grenzen der kardiovaskulären Rehabilitation im stationären (Anschlußheilbehandlung) als auch im ambulanten Bereich (Herzgruppen) kritisch dar. Dazu gehören Therapieempfehlungen, mögliche Komplikationen oder Gefahren, Kontraindikationen und die Abwägung, wann welche Maßnahme in welcher Institution und bei welchen Patienten sinnvoll einzusetzen ist. Das Buch wird ergänzt durch Empfehlungen für die personelle, apparative und logistische Ausstattung von Rehabilitationskliniken und ambulanten Herzgruppen. Somit leistet das Buch einen fundierten und praxisbezogenen Beitrag zur kardiologischen Rehabilitationsmedizin.Trade Review"Hier liegt ein Werk erfahrener Fachleute vor. ...jeder Arzt, der mit Herz- und Gefäßkranken arbeitet, ist mit den hier ausführlich und praxisnah diskutierten Fragen konfrontiert und sollte dieses Buch als Pflichtlektüre betrachten."(Journal für Kardiologie)"...die ÄhierÜ ausgesprochenen Empfehlungen und Regeln wurden vielfach erprobt und haben ihre Anwendbarkeit bewiesen. ...Insgesamt handelt es sich bei diesem Buch um ein gelungenes Werk, das auch komplexe pathophysiologische Zusammenhänge verständlich darstellt, klare Regeln für die Durchführung der Bewegungstherapie aufstellt und kritisch die erreichbaren Ziele darstellt."(Informationsblatt d. dt. Ges. f. Herz- und Kreislaufforschung)Table of ContentsI. Historische Entwicklung der Rehabilitation.- II. Funktionsdiagnostik.- 1 Leistungsfähigkeit und Belastbarkeit.- 2 Kardiologische Stufendiagnostik.- 3 Angiologische Stufendiagnostik.- III. Koinzidenz von koronarer Herzkrankheit und peripherer arterieller Verschlußkrankheit.- IV. Bewegungstherapie.- 1 Praktische Durchführung.- 2 Auswirkungen der Bewegungstherapie.- 3 Komplikationen.- 4 Zusammenfassung.- V. Begleitende Therapien.- 1 Interaktionen von Medikamenten mit Bewegungstherapie.- 2 Thermo-, Hydro- und Balneotherapie als begleitende Maßnahme der Bewegungstherapie.- 3 Gesundheitserziehung als wichtige Maßnahme der kardiologischen Rehabilitation.- 4 Psychologische Betreuung in der Rehabilitationsklinik.- 5 Beschäftigungstherapie als begleitende Maßnahme der kardiologischen Rehabilitation.- VI. Sozialmedizinische Aspekte.- 1 Sozialmedizinische Ergebnisse und sozialmedizinische Begutachtung.- 2 Kostenträger der Rehabilitation.- 3 Kritische Analyse der Rehabilitation.- 4 Vorschau auf das Jahr 2000.

    15 in stock

    £44.99

  • Lebensbedrohliche Gerinnungsstörungen in der

    Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Lebensbedrohliche Gerinnungsstörungen in der

    15 in stock

    Book SynopsisDas vorliegende Werk gibt einen Überblick zu Pathophysiologie, Klinik und Therapie der disseminierten intravasalen Gerinnung unter Berücksichtigung der häufigsten Krankheitsbilder in der Intensivmedizin. Durch die hervorragende Gliederung hat der Leser die Möglichkeit sich über einzelne Fragestellungen gezielt zu informieren.

    15 in stock

    £45.99

  • Vom EKG zur Diagnose: Ein Wegweiser zur raschen Befundinterpretation

    Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Vom EKG zur Diagnose: Ein Wegweiser zur raschen Befundinterpretation

    15 in stock

    Book SynopsisKurz und übersichtlich finden Sie hier alle klinisch relevanten EKG-Veränderungen. Knappe, stichwortartige Texte bringen die EKG-Befunde auf den Punkt: hilfreich für alle, die akute EKG-Befunde interpretieren müssen.- Original-EKG-Registrierungen- praktische Leitlinien zur Befundinterpretation- zahlreiche instruktive Abbildungen"Das Buch ist somit nicht nur für Studenten und junge Ärzte zur unkonventionellen Einführung in die 'Geheimnisse` des EKG geeignet, sondern bietet auch dem Erfahrenen einen raschen Überblick über die differentialdiagnostischen Möglichkeiten bestimmter Veränderungen der EKG-Kurve." (Prof. W. Kübler, Heidelberg)Trade Review"In der nunmehr 3. Auflage werden nach einigen kurzen Grundlagen typische EKG-Beispiele dargestellt. Zu jedem dieser Beispiele wird durch kurze Definition und Darstellung der Differentialdiagnosen dem Leser schnell die entsprechende Diagnose klar.Hervorzuheben ist die Rubrik 'Schwierigste Differentialdiagnose' in der häufig wiederkehrende Probleme des klinischen Alltags sowie deren Problemlösung benannt werden. Folgt man den 'Diagnostischen Hilfen', werden Schwierigkeiten in der Diagnosestellung schnell überwunden.Die abgebildeten Elektrokardiogramme sind einprägsam, eindeutig und gut illustriert. Überzeugend ist auch die Systematik des Buchaufbaus.5o werden nach initialer Grundlagendarstellung entsprechend des üblichen Befundungsablaufs alle morphologischen Veränderungen der Stromkurve im Hinblick auf ihre Ätiologie besprochen, um schließlich die wichtigsten Krankheitsbilder mit den für sie typischen EKG-Bildern darzustellen.Die Praxisnähe dieses Buches zeugt von der großen klinisch-kardiologischen Erfahrung der Autoren. Somit wird dieses Buch sicherlich für Studenten und junge Ärzte von großer Hilfe sein. Aber auch der Erfahrene kann sich in schwierigen Situationen in kurzer Zeit Sicherheit bei unklaren EKG-Befunden verschaffen." Der InternistTable of Contents1 Grundlagen.- 1.1 Definition.- 1.2 Ableitsysteme.- 1.3 Erregungsablauf und Normalwerte.- 1.4 Lagetypen.- 1.5 Physiologische EKG-Varianten.- 1.6 Diagnostische Sequenz.- 2 EKG-Diagnostik.- 2.1 Frequenz und Rhythmus.- 2.1.1 Normofrequente Rhythmen.- 2.1.2 Tachykarde Rhythmen.- 2.1.3 Bradykarde Rhythmen.- 2.2 Zeitintervalle.- 2.2.1 PQ-Zeit.- 2.2.2 QT-Zeit.- 2.3 P-Wellenmorphologie.- 2.4 Q-Zacken.- 2.4.1 Isolierte Q-Zacken.- 2.4.2 Q-Zacken mit typischem Lokalisationsmuster.- 2.5 QRS-Morphologie.- 2.5.1 Atypischer QRS-Komplex in V1.- 2.5.2 Atypischer QRS-Komplex in V6.- 2.5.3 Fehlende oder zögerliche R-Progression in V1–V6.- 2.5.4 Niedervoltage (Niederspannung).- 2.6 S-Zacken.- 2.7 ST-Strecken Veränderungen.- 2.7.1 ST-Streckenhebungen.- 2.7.2 ST-Streckensenkungen.- 2.8 T-Wellen-Morphologie.- 2.8.1 Hohe T-Wellen.- 2.8.2 T-Negativierungen.- 2.9 U-Wellen.- 3 Spezielle EKG-Bilder.- 3.1 Myokardinfarkt.- 3.2 Lungenembolie.- 3.3 Aortenstenose.- 3.4 Mitralstenose.- 3.5 Hypertrophe Kardiomyopathie.- 3.6 Schrittmacher-EKG.- 3.7 Antitachykarder Schrittmacher/Interner Defibrillator.

    15 in stock

    £54.99

  • Ergometrie: Belastungsuntersuchungen in Klinik

    Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Ergometrie: Belastungsuntersuchungen in Klinik

    15 in stock

    Book SynopsisDie Ergometrie zählt nach wie vor zu den wichtigsten Funktionsuntersuchungen des Herz-Kreislaufsystems. Auch die Weiterentwicklung der bildgebenden Verfahren hat daran nichts geändert. Das Buch liefert einen umfassenden Überblick über alle Aspekte des Verfahrens: technische und physiologische Grundlagen, Methodik, Bewertung ergometrischer Größen, pulmonale und metabolische Funktionsgrößen, Ergometrie bei speziellen Fragestellungen, sozialmedizinische Aspekte. Alle Kapitel dieses Standardwerks wurden für die Neuauflage aktualisiert und ergänzt.Table of ContentsGrundlagen.- Definition und Methodik.- Physiologische Grundlagen der Belastung.- Metabolische Funktion bei Belastung.- Methodik der Ergometrie.- Allgemeine Aspekte der Ergometrie.- Messgrößen in der Ergometrie.- Durchführung der Ergometrie: Indikationen, Kontraindikationen, Abbruchkriterien.- Bewertung ergometrischer Größen.- Allgemeine Aspekte ergometrischer Messgrößen.- Belastungs-EKG: Ischämiediagnostik.- Kardiale Nukliddiagnostik.- Bildgebende Verfahren in der Ergometrie (MRT).- Stressechokardiographie.- Rechtsherzkatheter.- Ergospirometrie.- Standardisierung in der Spiroergometrie.- Pulmonale Funktionsgrößen.- Blutgase.- Spiroergometrie in der Pneumologie.- Metabolische Größen.- Grundlagen.- Energieliefernde Systeme und Laktat in der Ergometrie.- Ergometrie bei speziellen Fragestellungen.- Ergometrie beim Sportler.- Ergometrie und Rhythmusstörungen.- Belastungsuntersuchung bei Frauen.- Ergometrie und Vitien im Erwachsenenalter.- Ergometrie bei Linksherzinsuffizienz.- Allgemeine und spezielle Ischämiediagnostik.- Ergometrie und Bluthochdruck.- Ergometrie in der Pädiatrie.- Ergometrie bei peripherer arterieller Verschlusskrankheit.- Medikamente und Ergometrie.- Spiroergometrie bei Lungenkrankheiten.- Arbeits- und sozialmedizinische Aspekte der Ergometrie.- Ergometrie in der Prävention (Reihenuntersuchungen).- Ergometrie in der kardiologischen Rehabilitation.- Ergometrie in der Arbeitsmedizin.- Begutachtung und Ergometrie.- Ergometrie beim älteren Menschen.- Differenzialdiagnose mittels Ergometrie.- Ergometrische Befunde.- Krankheitsbilder in der Differenzialdiagnostik.

    15 in stock

    £104.49

  • Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Integrating Cardiology for Nuclear Medicine Physicians: A Guide to Nuclear Medicine Physicians

    15 in stock

    Book SynopsisNuclear cardiology is no longer a medical discipline residing solely in nuclear medicine. This is the first book to recognize this fact by integrating in-depth information from both the clinical cardiology and nuclear cardiology literature, and acknowledging cardiovascular medicine as the fundamental knowledge base needed for the practice of nuclear cardiology. The book is designed to increase the practitioner's knowledge of cardiovascular medicine, thereby enhancing the quality of interpretations through improved accuracy and clinical relevance.The text is divided into four sections covering all major topics in cardiology and nuclear cardiology: Basic Sciences and Cardiovascular Diseases Conventional Diagnostic Modalities Nuclear Cardiology Management of Cardiovascular Diseases Table of ContentsBasic Sciences.- The Heart: Anatomy, Physiology and Exercise Physiology.- Pathophysiology of Coronary Artery Disease.- Pathology of Coronary Artery Disease and Ischemic Heart Disease.- Pathophysiology of Diabetic Vascular Complications.- Conventional Investigation of Coronary Artery Disease and Ischaemic Heart Disease.- Clinical Assessment and Evaluation of the Cardiovascular System.- The Plain Chest Radiograph in the Assessment of Cardiac Disease.- Ischaemic and Inflammatory Biomarkers in Cardiovascular Disease.- Electrocardiography and Exercise Stress Test.- Ambulatory Electrocardiography, Transient Event Monitors, and Continuous Loop Recorders.- Echocardiography and Contrast Echocardiography.- Dobutamine Stress Echocardiography.- Transesophageal echocardiography.- Clinical Cardiac Electrophysiology – An Overview.- Cardiac Catheterization and Selective Coronary Angiography: Current Status and Limitations.- Emerging Role of Multi-detector CT Imaging.- Current Status of Cardiovascular MR Imaging.- Nuclear Cardiology.- Principles of Myocardial SPECT Imaging.- Radionuclides in Nuclear Cardiology: Current Status and Limitations.- Planar and SPECT Radiopharmaceuticals in Nuclear Cardiology: Current Status and Limitations.- Myocardial Perfusion Imaging for Risk Stratification in Suspected or Known Coronary Artery Disease: Current Status and Limitations.- Imaging Protocols in Myocardial Perfusion Scintigraphy.- Pharmacological Stress Myocardial Perfusion Imaging: Current Status and Limitations.- Gated Single Photon Emission Computed Tomography (SPECT) Imaging: Current Status and Limitations.- Myocardial Perfusion Scintigraphy in the Assessment of Post-Revascularization – Current Status and Limitations.- Nuclear Cardiology in Women.- Myocardial Perfusion Scintigraphy in Acute Chest Pain: Current Status and Limitations.- Myocardial Perfusion Scintigraphy in Diabetes: Current Status and Limitations.- Artefacts and Pitfalls in Myocardial Perfusion Imaging.- Multiple Gated Equilibrium Blood Pool Imaging (MUGA).- First Pass Studies – Current Status and Limitations.- Cardiac PET: Physics and Methodology.- PET Radiopharmaceuticals in Nuclear Cardiology: Current Status and Limitations.- Cardiac PET Imaging: Current Status and Limitations.- Paediatric Nuclear Cardiology.- Cardiac Adrenergic Imaging.- Management of Coronary Artery Disease and Ischaemic Heart Disease.- Prevention of Coronary Heart Disease.- Cardiovascular Medications: Pharmacokinetics and Pharmacodynamics.- Anti-Arrhythmic Drugs: Pharmacokinetics and Pharmacodynamics.- Coronary Angioplasty and Newer Interventional Strategies.- Coronary Artery Bypass Surgery: Science and Practice.- Minimally Invasive Cardiac Surgery.- Transmyocardial Revascularization.- Prevention of Re-Stenosis of Coronary Arteries by Radionuclides.- Cardiac Transplantation: Current Status and Limitations.

    15 in stock

    £155.02

  • Praxisleitfaden Rivaroxaban: Moderne

    Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Praxisleitfaden Rivaroxaban: Moderne

    15 in stock

    Book SynopsisDieser Leitfaden soll den Leser praxisorientiert und in der notwendigen Kürze bei der Behandlung der Patienten mit dem Faktor-Xa-Inhibitor Rivaroxaban unterstützen.Table of ContentsBiochemie der Blutgerinnung – ein Refresher.- Stellenwert thrombotischer Erkrankungen.- Traditionelle Antikoagulanzien.-Rivaroxaban – Musterbeispiel moderner Koagulationstherapie.-Pharmakologische Eigenschaften.- Indikationen und Dosierungsschemen.- Umstellung von anderen Koagulanzien.- Interaktionen mit häufigen Medikationen.- Besondere Situationen.- Patienten mit Grunderkrankungen.- Vorgehen bei erforderlichen Interventionen.- Vorgehen bei blutenden Patienten.- Studienprogramm EINSTEIN.- Studienprogramm ROCKET-AF.- Studienprogramm RECORD.

    15 in stock

    £18.57

  • Klinische Vektorkardiographie

    Steinkopff Darmstadt Klinische Vektorkardiographie

    15 in stock

    Book SynopsisDie erste Auflage der Klinischen Vektorkardiographie meines früheren Ober­ arztes und jetzigen Vorstandes der III. Medizinischen Abteilung der Kranken­ anstalt Rudolfstiftung in Wien, Herrn Prof. Dr. RUDOLF WENGER, hat ihre Feuer­ probe bestanden. Als sie vor nunmehr zwölfJ ahren publiziert wurde, schien es -wie Prof. Dr. E. LAUDA in seinem Geleitwort zum Ausdruck brachte - ein Wagnis zu sein, diesem jungen Wissensgebiet eine Monographie zu widmen. Die Tatsache, daß WENGERS klinische Vektorkardiographie im deutschen Sprachraum die bisher einzige geblieben ist, bedeutet nicht, daß die Vektorkardiographie bedeutungslos ist, sondern betont die Stärke, di::: in WENGERS Arbeit gelegen war. Inzwischen hat das Wissen wesentlich zugenommen. Durch neue technische Verfahren und durch eine Vielzahl von inzwischen erschienenen Einzelarbeiten sind wesentliche neue Tatsachen erarbeitet worden, die die Neuauflage des Buches rechtfertigen. Eine Vermehrung der Seiten und der Zahl der Abbildungen war unvermeidlich. Durch Hinzuziehen zweier neuer Mitarbeiter konnte sowohl das technische Kapitel weiter ausgebaut (Dr. H. KAROBATH) als auch die moderne Datenverarbeitung mit her­ angezogen werden (Dr. Ing. R. KOECHLIN). Das Grundlegende an der Entwicklung der letzten Jahre ist aber, daß es sich eindeutig herausgestellt hat, daß die Vektor­ kardiographie nicht auf der konventionellen Elektrokardiographie aufbaut, sondern die Grundlage und Voraussetzung bildet, aus der sich die Kenntnis der konven­ tionellen Elektrokardiographie ableitet. So hat sich gezeigt, daß die Arbeit WEN­ GERS nicht einem Nebengeleise, sondern der Basis der Elektrokardiographie gewidmet war und ist. Möge dieser zweiten Auflage der "Klinischen Vektorkardio­ graphie" ein gleicher Erfolg wie der ersten beschieden sein. E.Table of Contents1. Die technischen Grundlagen der Vektorkardiographie.- a) Registrierung von Elektrokardiogrammen.- b) Die Braunsche Röhre und die Vektorkonstruktion.- c) Verstärker.- ?) Der Röhrenverstärker.- ?) Der Transistorverstärker.- d) Verwendung der Verstärkereinrichtungen.- 2. Der Begriff des Vektorkardiogramms.- 3. Zur Geschichte der Vektorkardiographie.- 4. Theoretische Grundlagen und Einschränkungen der Vektorkardiographie.- 5. Vektorkardiogramm und Brustwandableitungen.- 6. Über den sogenannten „Nullpunkt“ des Vektorkardiogramms.- 7. Die Beschreibung und Deutung des Vektorkardiogramms.- a) Richtung im Raum.- b) Polarität.- c) Größe der Vektoren.- d) Form und Konturen der Vektorschleifen.- e) Umlaufsinn.- f) Umlaufgeschwindigkeit.- g) Verhalten der P-, QRS- und T-Vektorschleifen zueinander.- h) Verhalten des Vektorkardiogramms im Raum.- 8. Die verschiedenen Methoden der Darstellung des Vektorkardiogramms.- a) Allgemeines.- b) Methodenvergleich.- c) Methode nach Schellong.- d) Methode nach Duchosal und Sulzer.- e) Methode nach Grishman, Kubusmethode.- f) Tetraedermethode nach Burch und Mitarb.- g) Methode nach Polzea und Schuhfried.- h) Methode nach Hupka und Wenger.- i) Methode nach Akulinitschev.- j) Methode nach Laufberger.- k) Methode nach H. und Z. Kowarzyk und Mitarb. (Diamantoidsystem).- l) Methode nach Rijlant.- m) Methode nach Frank.- n) Methode nach Schmitt und Simonson (SVEC III).- o) Methode nach McFee und Parungao.- p) Methode nach Jouve, Buisson und Bergier.- q) Methoden zur stereoskopischen Darstellung des Vektorkardiogramms.- r) Methoden der Körperoberflächenpotentialaufzeichnung (Taccardi, Amirov, Spach u. a.).- 9. Von den Elektroden zum Computerergebnis.- a) Analog-Digitalumwandlung.- b) Datensammlung und -verwertung. Identifizierung und Auswahl der Daten.- c) Besonderheiten der Vkg-Datenverarbeitung.- d) Zusammenfassung und Ausblick.- 10. Das normale Vektorkardiogranun (QRS- und T-Schlingen).- 11. Das Vektorkardiogramm bei Säuglingen, Kindern und Jugendlichen.- 12. Das Vorhofvektorkardiogramm.- a) Das normale Vorhof-Vkg.- b) Das pathologische Vorhof-Vkg.- 13. Das Vektorkardiogramm bei SI–III-Typ sowie geringen intraventrikulären Leitungsveränderungen.- 14. Hypertrophie des linken Ventrikels.- 15. Hypertrophie des rechten Ventrikels.- 16. Die Differentialdiagnose tiefer S-Zacken in linksthorakalen Ableitungen.- 17. Hypertrophie beider Ventrikel.- 18. Das Vektorkardiogramm bei erworbenen Herzklappenfehlern.- a) Allgemeines.- b) Mitralstenose.- c) Mitralinsuffizienz.- d) Mitralinsuffizienz und -stenose.- e) Aortenstenose.- f) Aorteninsuffizienz.- g) Mitralaortenvitien.- 19. Linksschenkelblock.- 20. Rechtsschenkelblock.- 21. Herzmuskelinfarkt.- a) Allgemeines.- b) Vorderwandinfarkt.- c) Anteroseptaler Infarkt.- d) Lateralinfarkt, Antero- und Posterolateralinfarkt.- e) Hinterwand- (posterodiaphragmaler) Infarkt.- f) Kombinierte Infarkte.- 22. Reizleitungsstörungen bei Herzmuskelinfarkt.- a) Allgemeines.- b) Linksschenkelblock und Vorderwandinfarkt.- c) Linksschenkelblock und Spitzeninfarkt.- d) Linksschenkelblock und Hinterwandinfarkt.- e) Linksschenkelblock und kombinierte Infarkte.- f) Rechtsschenkelblock und Vorderwand- bzw. anteroseptaler Infarkt.- g) Rechtsschenkelblock und kombinierte Infarkte (Vorder- und Hinterwandinfarkt).- h) Rechtsschenkelblock und Hinterwandinfarkt.- i) Periinfarction-Block.- 23. Kammerextrasystolie.- 24. Das Wolff-Parkinson-White-(WPW-)Syndrom.- 25. Myokarditis.- 26. Das Vektorkardiagramm bei verschiedenen anderen Zuständen.- a) Erbsche progressive Muskeldystrophie.- b) Elektrischer Schrittmacher.- c) Trichterbrust.- d) Endokardfibrose.- 27. Angeborene Anomalien des Herzens und der großen Gefäße.- a) Allgemeines.- b) Fallotsche Tetralogie.- c) Pulmonalstenose.- d) Ventrikelseptumdefekt.- e) Vorhofseptumdefekt.- f) Offener atrioventrikulärer Kanal.- g) Isthmusstenose der Aorta.- h) Angeborene Aortenstenose.- ?) valvulär.- ?) subvalvulär.- i) Offener Ductus arteriosus Botalli.- j) Trikuspidalatresie.- k) Dextrokardie mit Situs inversus (Spiegelbilddextrokardie).- l) Truncus arteriosus communis persistens, Pseudotruncus arteriosus.- m) Transposition der großen Gefäße.- n) Sonstige angeborene Anomalien.- ?) Ebsteinsche Erkrankung.- ?) Ventriculus communis.- ?) Abnormer Abgang der linken Koronararterie.- 28. Veränderungen des Vektorkardiogramms nach operativer Behandlung angeborener Anomalien des Herzens und der großen Gefäße.- Literatur.

    15 in stock

    £51.99

  • Pathologische Anatomie des Herzens und seiner

    Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Pathologische Anatomie des Herzens und seiner

    15 in stock

    Book SynopsisDie Pathologie des Herzens wird in drei aufeinanderfolgenden Bänden umfassend behandelt. In diesem Band (22/I) stehen die angeborenen Herzfehler im Mittelpunkt. Um deren komplizierte Morphologie verständlich zu machen, wurden Phylogenie des Blutkreislaufs und vergleichende Anatomie des Wirbeltierherzens, normale Entwicklungsgeschichte und Prinzipien der Anatomie, Ultrastruktur des Herzmuskels und - erstmals auch - Strukturdynamik im architektonischen Verband abgehandelt. Die Pathologie der connatalen Vitien wird durch Bemerkungen zu den klinischen Äquivalentbildern belebt. Ein besonderer Abschnitt ist der Humangenetik, den Hauptformen klassischer Herzmißbildungen, gewidmet. Schließlich wird der Versuch gewagt, aus den Gegebenheiten sog. Heterochronie der Gestaltwerdung essentieller Bausteineinheiten des Herzmuskels Strukturschwächen zu erkennen und aus diesen die Pathoklise großer Herzkrankheiten verständlich zu machen.Table of ContentsEinfühbrung.- Literatur.- Vorbemerkungen.- Literatur.- 1. Kapitel Vergleichende Anatomie der Organe des Stoffverkehrs.- A. Grundsätzliches — Theoretische Biologie.- Literatur.- B. Allgemeine Stammesgeschichte des Blutkreislaufs.- Literatur.- C. Vergleichende Anatomie des Wirbeltierherzens Stammesgeschichte des Cor humanum (nebst einem Glossarium).- I. Phylogenese.- II. Prinzipien der Herzentwicklung.- III. Stammesgeschichte des menschlichen Herzens.- 1. Beziehungen zwischen Stammes- und Entwicklungsgeschichte des Herzens.- 2. Stammesgeschichte der Herzseptierung.- 3. Stammesgeschichte des Sinus venosus und der Vorhofseptierung.- 4. Lungenatmung und Herzseptierung.- 5. Stammesgeschichte der Kammerseptierung.- 6. Stammesgeschichte des Bulbus- und Truncusseptum.- 7. Stammesgeschichte des Reizleitungssystems (RLS).- a) Der Sinusknoten.- b) Interatriale Reizleitungsbnüdel.- c)Ventrikuläres Reizleitungssystem.- 8. Stammesgeschichte des Koronargefäßsystems.- a) Stammesgeschichte der Koronararterien.- b) Stammesgeschichte der Koronarvenen.- c) Venae minimae Thebesii und Lymphgefäße des Herzens.- Schlußbemerkung.- Glossarium.- Literatur.- D. Anthropomorphe Charakterisierung „Vincula der menschlichen Herzgestaltung“.- Literatur.- 2. Kapitel Die normale Herzentwicklung beim Menschen.- A. Einleitung.- B. Die formale Herzentwicklung beim Menschen.- I. Allgemeines.- II. Die präkardiale Phase.- III. Die Phase der Kardiogenese.- 1. Die Herzschleifenbildung.- 2. Einbeziehung des Sinus venosus in den rechten Vorhof.- 3. Die vektorielle Ohrkanaldrehung.- 4. Vorhofseptation.- 5. Die Truncusseptation.- 6. Die vektorielle Bulbusdrehung.- 7. Die Ventrikelseptation.- 8. Die Entwicklung des Aortensystems und der Koronararterien.- 9. Die Entwicklung des Cavasystems.- 10. Die Entwicklung der Pulmonalvenen.- C. Zur kausalen Kardiogenese.- I. Allgemeines.- II. Zur Herzinduktion.- III. Zur Entstehung der Herzasymmetrie.- 1. Das Differentialwachstum.- 2. Der programmierte Zelltod.- IV. Der Blutstrom als Gestaltungsfaktor der Herzsepten.- Literatur.- 3. Kapitel Prinzipien der normalen Anatomie des Herzens.- Bemerkungen zur Sektionstechnik.- Literatur.- 4. Kapitel Ultrastruktur des Myokard.- A. Ultrastruktur der Herzmuskelzellen.- B. Organellen der Herzmuskelzellen.- I. Sarkolemm.- II. Caveolae.- III. T-System.- IV. Interzelluläre Verbindungen.- 1. Nexus.- 2. Desmosomen.- 3. Fascia adhaerens.- V. Sarkoplasmatisches Retikulum (SR).- 1. Junktionales sarkoplasmatisches Retikulum.- 2. Freies sarkoplasmatisches Retikulum.- 3. Funktion des sarkoplasmatischen Retikulum.- 4. Quantitative strukturelle Parameter zum sarkoplasmatischen Retikulum.- VI. Myofibrillen.- 1. Myofilamente.- 2. Myosin ATPase-Aktivit— t.- 3. Z-Streifen.- VII. Zytoskelett.- VIII. Mitochondrien.- IX. Lysosomen und Lipofuszingranula.- X. Peroxisomal.- XI. Atriale Granula.- C. Myokardiales Interstitium.- I. Nicht-vaskul—res Interstitium.- II. Arterien und Kapillaren.- 1. Kapillaren.- 2. Arterien.- Literatur.- 5. Kapitel Strukturdynamik des Myokard.- A. Einführung.- B. Strukturdynamik des Herzmuskelzellverbandes.- I. Muskelfaserverbände.- II. Verlaufsrichtung der Muskelfasern.- III. Sarkomerenl—nge und Kammerfüllung.- IV. Gefüge des Muskelzellverbandes bei unterschiedlicher Ventrikelfüllung.- C. Strukturdynamik des Bindegewebes im Myokard.- D. Kurze Bemerkung über die Strukturdynamik der Herznerven.- E. Strukturdynamik der Herzmuskelzellen.- I. Sarkolemm.- II. Herzmuskelkerne.- III. Mitochondrien.- IV. Kontraktiler Apparat.- V. Zytoskelett.- VI. Diastolische Saugwirkung.- Literatur.- 6. Kapitel Die Mißbildungen des Herzens und der großen Gefäße.- A. Allgemeiner Teil.- I. Teratogenetische Determinationsperioden.- 1. Cor biloculare.- 2. Dextrokardie.- 3. Ventrikelinversion.- 4. Doppeleingang in den linken Ventrikel.- 5. Sinuatriale Defekte.- 6. Ostium primum-Defekt.- 7. Ostium secundum-Defekt.- 8. Defekte der Hauptendokardkissen.- 9. Arterielle Heterotopien.- a) Doppelausgang aus dem rechten Ventrikel.- b) Beurensche und gekreuzte Transposition.- c) Taussig-Bing-Anomalie.- d) Fallotsche Tetrade und Eisenmenger-Komplex.- 10. Defekte des Septum ventriculare.- 11. Verschlußdefekte des Foramen interventriculare.- 12. Defekte des Septum bulbi.- 13. Defekte des Septum trunci.- 14. Taschenklappenstenosen.- 15. Ventrikelhypoplasien.- 16. Stenosen der AV-Klappen.- 17. Anomale Verbindungen der Pulmonalvenen.- 18. Aortenringe.- 19. Anomalien des Systems der Cava inferior.- II. Häufigkeit.- 1. Häufigkeit bei klinisch-pathologischen Studien.- 2. Häufigkeit bei Sektionsstatistiken.- 3. Anteil an den gesamten Mißbildungen.- 4. Assoziierte extrakardiale Anomalien.- 5. Häufigkeitsverteilung.- 6. Geschlechtsverteilung.- 7. Sonstige Häufigkeitsunterschiede.- III. Ä tiologie.- 1. Genetische Faktoren.- a) Syndrome bei Chromosomenaberrationen.- b) Mutationssyndrome.- c) Syndrome unbekannter Genese.- 2. Exogene Faktoren.- a) Viren.- b) Ionisierende Strahlen.- c) Pharmaka.- d) Gebäralter.- e) Sonstige Faktoren.- 3. Multifaktorielle Ätiologie.- IV. Pathogenese.- 1. Teratologische Reihen.- 2. Hemmungsmißbildungen.- 3. Abnorme Septation.- 4. Zur Bedeutung der hämodynamischen Faktoren.- 5. Störungen im Zellbereich.- V. Druckstoßveränderungen (sog,„jet lesions“).- VI. Zum klinischen Bild.- VII. Zur Diagnostik.- VIII. Zur Behandlung.- IX. Zur Prognose.- B. Spezieller Teil.- I. Mißbildungen des ganzen Herzens und Perikarddefekte.- 1. Akardie.- 2. Multiplicitas cordis.- 3. Die primitive Lävokardie.- 4. Lageanomalien des Herzens.- a) Ectopia cordis (Ektokardie).- b) Symmetrieanomalien.- 5. Perikarddefekte.- II. Mißbildungen der großen zuführenden Venen.- 1. Persistenz der Vena cava superior sinistra.- 2. Anomalien des Sinus coronarius.- a) Fehlender Sinus coronarius.- b) Arretierungsanomalien.- c) Anomalien bei regelrecht gelegenem Sinus coronarius.- 3. Mißbildungen der Vena cava inferior.- a) Medianwärtige Arretierung.- b) Einmündung in den linken Vorhof.- c) Verdoppelung.- d) Seitenverkehrte Ausbildung.- e) Agenesie des Segmentum hepaticum.- f) Konnatale Obstruktionen.- 4. Zur Klinik der Fehldränage der Körpervenen.- 5. Das Cor triatriatum dextrum.- 6. Das Rete Chiari.- 7. Mißbildungen der Lungenvenen.- a) Fehlverbindungen der Lungenvenen.- b) Das Cor triatriatum sinistrum.- c) Stenosen und Atresien der Lungenvenen.- 8. Die Lävoatrial-Kardinalvene.- III. Mißbildungen der Vorhöfe.- 1. Idiopathische Vorhofdilatation.- a) Diffuse Dilatation des rechten Vorhofs.- b) Zirkumskripte Dilatation des linken Vorhofs.- 2. Juxtapositio auriculorum cordis.- 3. Frühzeitiger Verschluß des Foramen ovale.- 4. Aneurysma der Fossa ovalis.- 5. Defekte der Vorhofscheidewand.- a) Totaler Defekt.- b) Partielle Defekte.- 6. Das Lutembacher-Syndrom.- IV. Mißbildungen der Herzkammern.- 1. Einzelkammer (Cor univentriculare, Cor triloculare biatriatum).- 2. Reitende Segelklappen.- 3. Canalis atrioventricularis.- 4. Akzessorische Ostien und sonstige Spaltbildungen der Segelklappen.- 5. Atresien der Atrioventrikularklappen.- a) Trikuspidalatresie.- b) Mitralatresie.- 6. Konnatale Stenosen der Atrioventrikularostien.- a) Konnatale Trikuspidalstenose.- b) Konnatale Mitralstenose.- 7. Konnatale Insuffizienzen der Atrioventrikularklappen.- a) Konnatale Trikuspidalinsuffizienz.- b) Ebsteinsche Anomalie.- c) Konnatale Mitralinsuffizienz.- 8. Die Ventrikelhypoplasien.- 9. Uhlsche Anomalie.- 10. Architekturanomalien der Herzkammern.- a) Divertikel.- b) Abnorme Muskelmassen.- c) Ventrikelinversion.- d) Das sog. Kreuzherz.- 11. Aneurysma der Pars membranacea.- 12. Konnatale Ventrikuloatrialkommunikation.- 13. Partielle Ventrikelseptumdefekte.- a) Spontanverschluß.- b) Lokale Komplikationen.- c) Morphologische Einteilungen.- d) Hauptmerkmale und Häufigkeitsverteilung der isolierten Ventrikelseptumdefekte.- e) Multiple Defekte.- f) Krankheitsbild, Prognose und Behandlung.- V. Mißbildungen des arteriellen Herzendes.- 1. Atresien der arteriellen Ostien.- a) Pulmonalostiumatresie.- b) Aortenostiumatresie.- 2. Die Stenosen am arteriellen Herzende.- a) Pulmonalstenose.- b) Aortenstenose.- 3. Konnatale Insuffizienz der Taschenklappen.- a) Pulmonalklappeninsuffizienz.- b) Aortenklappeninsuffizienz.- 4. Anomalien der Klappenzahl.- a) Bikuspidale Pulmonalklappe.- b) Bikuspidale Aortenklappe.- c) Überzählige Taschenklappen.- 5. Konnatale Aneurysmen der Sinus Valsalvae.- 6. Aortolinksventrikulärer Tunnel.- 7. Truncus arteriosus persistens.- 8. Pseudotruncus arteriosus.- 9. Aortopulmonaler Defekt.- 10. Fehlstellungen der großen Gefäße.- a) Zur Transpositionslehre.- b) Prototypen der Transpositionsreihe.- c) Doppelausgang aus dem rechten Ventrikel.- d) Korrigierte Transposition.- VI. Mißbildungen des herznahen Arteriensystems.- 1. Anomalien der Pulmonalarterien.- a) Supravalvuläre Pulmonalstenose.- b) Agenesie bzw. Ektopie eines Hauptastes der Lungenarterie.- c) Fehlverbindung einer Lungenarterie.- d) Verlaufsanomalien der Hauptäste.- e) Idiopathische Dilatation des Truncus pulmonalis.- 2. Anomalien der Aorta.- a) Supravalvuläre Stenosen.- b) Coarctatio aortae und Arcushypoplasie.- c) Pseudocoarctatio aortae.- d) Stenosen der Aortenbogenäste.- e) Konnatale Stenose der Aorta abdominalis.- f) Interruption des Arcus aortae.- 3. Persistenz des Ductus arteriosus.- a) Zum normalen Wandbau und Verschlußvorgang.- b) Protrahierter bzw. frühzeitiger Verschluß.- c) Der Ductus arteriosus persistens.- 4. Aberrierende Organisationstypen des herznahen Arteriensystems.- a) Gefäßringe.- b) Rechter Aortenbogen.- c) Zervikaler Aortenbogen.- d) Akzessorischer Kanal des Aortenbogens.- e) Ursprungsanomalien des Truncus brachiocephalicus und der Carotis sinistra.- 5. Anomalien der Koronararterien.- a) Einzelkranzgefäß.- b) Überzähliges Kranzgefäß.- c) Verzweigungsabarten.- d) Hoch- bzw. tiefsitzende Ostia coronaria.- e) Anomaler Ursprung aus dem Aortensystem.- f) Fehlursprung aus der Pulmonalarterie.- g) Konnatale Koronararterienfistel.- h) Konnatale Aneurysmen der Koronararterien.- i) Konnatale obstruktive Anomalien.- Literatur.- 7. Kapitel Humangenetische Aspekte der angeborenen Fehlbildungen des Herzens und der großen Gefäße.- A. Vorbemerkung.- B. Definition und Abgrenzung.- I. Häufigkeit angeborener Angiokardiopathien.- II. Ursachen.- 1. Exogene Faktoren.- 2. Viruserkrankungen.- 3. Medikamente und andere Noxen.- 4. Angeborene Angiokardiopathien bei Chromosomenanomalien.- 5. Angeborene Herzfehler im Rahmen von Syndromen und monogen bedingten Krankheiten.- 6. Mechanistische Grundvorstellungen zur Entstehung von angeborenen Herz- und Gefäßfehlbildungen.- 7. Isolierte angeborene Herz- und Gefäßfehlbildungen.- 8. Zwillingsstudien.- 9. Erbbedingte kongenitale Angiokardiopathien beim Tier.- 10. Eine genetische Deutung der Entstehung (isolierter) Angiokardiopathien.- III. Praktische Konsequenzen.- 1. Genetische Beratung.- 2. Prävention.- Literatur.- 8. Kapitel Heterochronie des Herzens als pathogenetische Prämisse.- Literatur.

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    £64.99

  • Farbduplexsonographie der Arterien und Venen: Atlas und Leitfaden

    Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Farbduplexsonographie der Arterien und Venen: Atlas und Leitfaden

    15 in stock

    Book SynopsisSchritt für Schritt führt Sie das Buch durch alle Standards und Fallstricke der Methode. Jedem Textteil folgt der zugehörige Atlasteil. Den Farbduplexbildern sind immer Arterio- bzw. Phlebogramme gegenübergestellt.Trade Review"Lernen kann man am besten an Bildern und an prägnanten Beispielen... Der theoretische Text ist wohltuend knapp gehalten, während das Schwergewicht auf hervorragenden exemplarischen Duplexbildern liegt. Fazit: Ein ausgezeichnetes Buch und sein Geld wert." GefässchirurgieTable of ContentsInhaItsverzeichnis.- 1 Physikalisch-technische Grundlagen der farbkodierten Duplexsonographie.- 1.1 Einleitung.- 1.2 Erfassung des farbkodierten Flussbildes.- 1.3 Darstellung der farbkodierten Flussinformation.- 1.3.1 Geschwindigkeitsabhängige Farbkodierung (Velocity-Mode).- 1.3.2 Power-Mode (Angio-Mode).- 1.4 Parameter der farbkodierten Darstellung.- 1.4.1 Pulsrepetitionsfrequenz.- 1.4.2 Wandfilter.- 1.4.3 Bildaufbaurate (Frame rate).- 1.4.4 Verstärkungsregelung (Gain).- 1.4.5 Beschallungswinkel.- 1.5 Grenzen der farbkodierten Darstellung.- 1.5.1 Auflösung der farbkodierten Flussdarstellung.- 1.5.2 Artefakte und Fehlermöglichkeiten.- 2 Hämodynamische Grundlagen.- 2.1 Grundlagen der Rohrströmung.- 2.1.1 Stationäre Strömung.- 2.1.2 Pulsatile Strömung.- 2.2 Einfluss der Gefäßgeometrie auf die Strömung.- 2.2.1 Physiologische Situationen.- 2.2.2 Pathologische Situationen: Arterienstenose.- 3 Extrakranielle hirnversorgende Arterien.- 3.1 Normale Gefäßanatomie und wichtige Varianten.- 3.2 Untersuchungstechnik und Dokumentation.- 3.2.1 Untersuchungsablauf.- 3.2.2 Schnittebenen.- 3.2.3 Dokumentation.- 3.3 Messparameter und ihr diagnostischer Stellenwert.- 3.3.1 Karotisstrombahn.- 3.3.2 A. vertebralis (AV).- 3.4 Indikationen.- 3.5 Atlasteil.- 3.5.1 Befunde an den Karotiden.- 3.5.2 Befunde an den Vertebralarterien.- 4 Arterien der oberen Extremität.- 4.1 Normale Gefäßanatomie und wichtige Varianten.- 4.2 Untersuchungstechnik und Dokumentation.- 4.2.1 Untersuchungsablauf.- 4.2.2 Schnittebenen.- 4.2.3 Dokumentation.- 4.3 Diagnosekriterien und Indikationen.- 4.3.1 Befunde.- 4.3.2 Indikationen.- 4.4 Atlasteil.- 5 Retroperitoneale Gefäße.- 5.1 Normale Gefäßanatomie und wichtige Varianten.- 5.2 Untersuchungstechnik.- 5.2.1 Untersuchungsablauf.- 5.2.2 Schnittebenen.- 5.2.3 Dokumentation und Befundung.- 5.3 Diagnosekriterien und ihre Wertigkeit.- 5.3.1 Aorta.- 5.3.2 Truncus coeliacus und A. mesenterica superior.- 5.3.3 Nierenarterien.- 5.3.4 Portalvenöses System und Lebervenen.- 5.4 Indikationen.- Atlasteil.- 5.5.1 Befunde an der Aorta.- 5.5.2 Befunde an den Mesentarialarterien.- 5.5.3 Befunde an den Nierenarterien.- 5.5.4 Befunde am portalvenösen System.- 6 Beckenarterien.- 6.1 Normale Gefäßanatomie aus farbduplexsonographischer Sicht.- 6.2 Untersuchungstechnik und Dokumentation.- 6.2.1 Untersuchungsablauf.- 6.2.2 Schnittebenen.- 6.2.3 Dokumentation und Befundung.- 6.3 Diagnosekriterien und ihr Stellenwert.- 6.4 Indikationen.- 6.5 Atlasteil.- 7 Arterien der unteren Extremität unterhalb der Leiste.- 7.1 Normale Gefäßanatomie und häufige Varianten.- 7.2 Untersuchungstechnik und Dokumentation.- 7.2.1 Untersuchungsablauf.- 7.2.2 Schnittebenen.- 7.2.3 Dokumentation und Befundung.- 7.3 Diagnosekriterien und ihr Stellenwert.- 7.3.1 Nativarterie.- 7.3.2 Bypässe.- 7.3.3 Aneurysma spurium.- 7.4 Indikationen.- 7.5 Atlasteil.- 7.5.1 Befunde an den Aa. femoralis communis, profunda und superficialis.- 7.5.2 Befunde an der A. poplitea und den Unterschenkelarterien.- 7.5.3 Befundkontrolle nach PTA, Stent- und Bypassimplantation.- 8 Venen.- 8.1 Normale Anatomie und wichtige Varianten.- 8.2 Untersuchungstechnik und Dokumentation.- 8.2.1 Untersuchungsablauf.- 8.2.2 Schnittebenen.- 8.2.3 Dokumentation und Befundung.- 8.3 Diagnosekriterien und ihre Wertigkeit.- 8.3.1 Thrombosediagnostik.- 8.3.2 Chronisch-venöse Insuffizienz.- 8.4 Indikationen.- 8.4.1 Thrombosediagnostik.- 8.4.2 Chronisch-venöse Insuffizienz.- 8.5 Atlasteil.- 8.5.1 Normalbefund.- 8.5.2 Befunde der akuten tiefen Venenthrombose.- 8.5.3 Postthrombotisches Syndrom und primäre Varikosis.- 9 Farbduplexsonographie in der Diagnostik der erektilen Dysfunktion.- 9.1 Anatomie der penilen Gefäßversorgung.- 9.2 Hämodynamik der Erektion.- 9.3 Untersuchungstechnik.- 9.3.1 Untersuchung beim fiakziden Penis.- 9.3.2 Schwellkörperpharmakontest.- 9.3.3 Komplikationen des Schwellkörperpharmakontestes und ihre Behandlung.- 9.4 Messparameter und ihre Wertigkeit in der Diagnostik der erektilen Dysfunktion.- 9.5 Indikationen.- 9.6 Atlasteil.- 10 Arteriovenöse Fistel.- 10.1 Definition, Ätiologie, Lokalisation.- 10.2 Pathophysiologie der AV-Fistel.- 10.3 Untersuchungstechnik.- 10.3.1 Untersuchungsablauf.- 10.3.2 Schnittebenen.- 10.4 Indikationen.- 10.5 Atlasteil.- 11 Echokontrastmittel, Tissue Harmonic- und Contrast Harmonic Imaging.- 11.1 Einleitung.- 11.2 Eigenschaften und Wirkprinzipien der Ultraschallkontrastmittel.- 11.2.1 Rückstreuung (line are Streuung).- 11.2.2 Resonanzverhalten, harmonische Schwingungen.- 11.2.3 Stimulierte akustische Emission (SAE) oder Platzen der Bläschen im hochintensen Ultraschallfeld.- 11.3 Klinische Anwendung der Echokontrastmittel in der konventionellen Dopplersignalverstärkung.- 11.3.1 Extrakranielle Karotis- und Vertebralisstrombahn.- 11.3.2 Nieren- und Beckengefäße.- 11.3.3 Kontrastmittelbedingte Nebeneffekte.- 11.4 Harmonic Imaging.- 11.4.1 Interaktion mit Kontrastmitteln.- 11.4.2 Interaktion mit Gewebe („tissue harmonic imaging“).- 11.4.3 Vorteile des Harmonic Imaging.- 11.4.4 Klinische Anwendung nichtlinearer Ultraschallsignale und Ausblick.- Literatur.- Anhang I.- Anhang II.- Empfehlungen zur Qualitätssicherung in der Ultraschalldiagnostik der Gefäße.

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    £39.99

  • Gefäßchirurgie: Aus der Kirschnerschen

    Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG Gefäßchirurgie: Aus der Kirschnerschen

    15 in stock

    Book SynopsisDie "Gefäßchirurgie" aus der renommierten Kirschnerschen Operationslehre - jetzt als Sonderausgabe. - Umfassend: Die gesamte Bandbreite der klassischen, konventionellen Gefäßchirurgie - Unübertroffen anschaulich: Über 600 erstklassige Abbildungen, viele davon als farbige Bilderfolgen zu den Operationsverfahren - Mit einem Vorwort von Prof. van Dongen zum aktuellen Stellenwert der beschriebenen Therapien Ein Klassiker von zeitlosem Wert - auch für das 21. Jahrhundert!Table of Contents Geschichte der Gefäßchirurgie - Anatomie - Hämodynamische Aspekte bei gefäßchirurgischen Eingriffen - Technik der Gefäßchirurgie - Gefäßrekonstruktion - Mikrogefäßchirurgie - Angiologische und radiologische Maßnahmen - Intra- und postoperative Qualitätskontrolle - Dokumentation und Statistik - Postoperative Komplikationen - Anästhesie - Gefäßmißbildungen - Periphere und abdominale Arterienverletzungen - Replantation peripherer Teile (Mikroreplantation) - Arterielle Aneurysmen - Der akute Extremitätenarterienverschluß - Verschlußprozesse der unteren Körperhälfte - Verschlußprozesse an den supraaortalen Ästen - Chronische Verschlußprozesse der Arterien der oberen Extremitäten - Atypische Umleitungsoperationen bei chronischen arteriellen Verschlüssen - Kompressionssyndrome - Die rekonstruktiven Eingriffen an den Viszeralarterien - Verschlußprozesse der Nierenarterien - Ergänzende und palliative Eingriffe an den Extremitäten - Hämodialyseshunts - Weitere Operationen am Arteriensystem - Chirurgie der Venen - Chirurgische Eingriffe beim Pfortaderhochdruck - Chirurgie des Lymphödems

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  • Cardiac Positron Emission Tomography: Viability, Perfusion, Receptors and Cardiomyopathy

    Springer Cardiac Positron Emission Tomography: Viability, Perfusion, Receptors and Cardiomyopathy

    15 in stock

    Book SynopsisMyocardial viability has become one of the most important issues in clinical cardiology. In particular, absence or presence of viability may be decisive in patient management, and the decision to perform angioplasty (PTCA) or bypass surgery (CABG) is frequently based on the accurate assessment of viability. Although echocardiography and conventional nuclear medicine techniques may provide valuable information on viability, positron emission tomography (PET) is currently considered to be the gold standard for the assessment of myocardial viability. The simultaneous evaluation of myocardial metabolism and perfusion allows precise delineation and accurate quantification of residual myocardial viability in affected regions. In addition, accurate quantification of myocardial perfusion alone may provide insight into the basic mechanisms of syndrome X and may assist in the appropriate clarification of this clinically complicated, but frequently occurring phenomenon. Besides that, cardiac PET may deepen our insight into metabolism and perfusion of cardiac muscle disease, particularly in hypertrophic cardiomyopathy. Furthermore, receptor imaging studies with PET will become important as the study of cardiac neurohumoral regulation in heart failure has gained in interest. Cardiac Positron Emission Tomography: Viability, Perfusion, Receptors and Cardiomyopathy describes the most recent developments in cardiac PET as these are related to myocardial viability and myocardial perfusion studies of syndrome X. The value of PET for receptor imaging and cardiac muscle disease is also discussed. For cardiologists, nuclear medicine physicians, radiochemists, physiologists, technicians and basic researchers interested in understanding the most recent achievements in cardiovascular PET. Trade Review`This small, condensed and well-produced book gives a detailed account of the cardiac PET conference ... The book is clearly inteded for committed investigators and clinicians whose main interest is cardiology, but it is highly recommended as an up-to-date well-produced publication that deserves to be read, digested and kept for future specialized reference.' European Journal of Nuclear Medicine 22:10, 1995Table of ContentsPreface; W. Vaalburg, Kong I. Lie. Foreword; E.E. van der Wall, P.K. Blanksma, M.G. Niemeyer, A.M.J. Paans. State of the art in cardiac positron emission tomography; P.G. Camici. Part One: Myocardial Viability. 1. Myocardial viability: stunning and hibernation; W. Flameng, B. Shivalkar, M. Borgers. 2. Positron emission tomography assessment of myocardial viability; Eng-Shiong Tan. 3. Comparison of thallium scintigraphy and positron emission tomography; M.G. Niemeyer, J.G. Meeder, A.F.M. Kuijper, P.K. Blanksma, E.E. van der Wall. 4. Cardiac metabolism: positron emission tomography versus single photon emission computed tomography; E.E. van der Wall. 5. The role of fluorine-19-deoxyglucose single photon emission computed tomography in predicting reversibility of regional wall motion abnormalities after revascularization; J.J. Bax, J.H. Cornel, F.C. Visser, P.M. Fioretti, A. van Lingen, J.M. Huitink, O. Kamp, G.J.J. Teule, C.A. Visser. 6. Parametric positron emission tomography imaging of myocardial perfusion and metabolism; A.T.M. Willemsen, P.K. Blanksma, A.M.J. Paans. 7. Positron emission tomography compared to single photo emission computed tomography in the evaluation of myocardial viability: a preliminary cost-effectiveness analysis; M.G.M. Hunink. 8. Assessment of myocardial viability by pharmacological stress echocardiography; J.H. Cornel, M.P. Fioretti. 9. Assessment of myocardial viability by magnetic resonance imaging techniques; C.A. Schneider, F. Baer, E. Voth, P. Theissen, U. Sechtem. Part Two: Hypertrophic Cardiomyopathy. 10. Classification of hypertrophic cardiomyopathy with magnetic resonance imaging compared with echocardiography; J.L. Posma, P.K. Blanksma, Kong I. Lie. 11. Positron emission tomography characterization of the myocardium in hypertrophic cardiomyopathy; P.K. Blanksma, J.L. Posma, R.M. de Jong, J. Pruim, A.T.M. Willemsen, R.L. Anthonio, E. van der Wall, W. Vaalburg, Kong I. Lie. 12. Treatment of hypertrophic obstructive cardiomyopathy with pacing; L. Kappenberger, X. Jeanrenaud, N. Aebischer. Part Three: Receptor Imaging Studies. 13. Heart failure and the cardiac beta-adrenoceptor; O.-E. Brodde. 14. Study of cardiac receptor ligands by positron emission tomography; A. van Waarde, P.H. Elsinga, R.L. Anthonio, T.J. Visser, P.K. Blanksma, G.M. Visser, A.M.J. Paans, W. Vaalburg. 15. Assessment of sympathetic cardiac innervation by scintigraphic techniques; G. Münch, Ngoc Nguyen, D. Wieland, M. Schwaiger. 16. Experimental and clinical cardiac beta-receptor studies; R.L. Anthonio, A. van Waarde, A.T.M. Willemsen, J. Pruim, W.H. van Gilst, P.K. Blanksma, W. Vaalburg, Kong I. Lie. Part Four: Myocardial Perfusion. 17. Methodological issues in regional myocardial perfusion imaging with positron emission tomography; A. Bol, W. Wijns, J.A. Melin. 18. Altered autonomic control of the cardiovascular system in syndrome X; J.G. Meeder. 19. Positron emission tomography studies of cardiac neurostimulation; R.W.M. Hautvast. Index.

    15 in stock

    £44.99

  • Clinical Echocardiography

    Springer Clinical Echocardiography

    15 in stock

    Book SynopsisRecently, much progress has been made with echocardiography and Doppler techniques and these ultrasound methods have grown in importance and reliability as non-invasive diagnostic procedures for many cardiovascular disorders. The objective of this t~xtbook is to offer a detailed yet concise overview of the echocardiographic diagnosis of the various cardiovascular diseases. The book focuses upon the practical echocardiographic (including Doppler) exam­ ination. Accordingly, the fundamental principles of echocardiography and the Doppler techniques (pulsed and continuous wave and color flow mapping are covered briefly but comprehensively). A copious amount of representative figures and illustrations is included so that the reader is able to understand the clinical application of each modality in the various cardiovascular pathologies and the echocardiographic diagnosis. In keeping with the concept of an integrated echocardiographic examination, the two-dimensional, M-mode and Doppler echocardiographic findings are included in many of the diseases. Usually, the echocardiographic examination is approached first by two-dimensional imag­ ing to give an understanding of the anatomical correlations, if necessary adding M-mode to clarify the time course of intracardiac movements, and secondly by each Doppler technique to evaluate the hemodynamic conditions. When familiar with these approaches, one can make not only the diagnosis of many cardiovascular diseases with echocardiography alone, but also the rational and expeditious management of patients. Today, some of the cardiac diseases (Atrial Myxoma, Atrial Septal Defect, Infective endocarditis and so forth) have been oper­ ated based only on echocardiographic findings.Table of Contents1. The basics of cardiac ultrasound.- Physical properties of ultrasound.- Cardiac ultrasound imaging systems.- Doppler echocardiography.- 2. Echocardiographic examination.- Placement of the transducer.- Two-dimensional examination of the heart.- A. Left ventricular long axis view.- B. Left ventricular short axis view.- C. Four chamber view.- M-mode examination.- Contrast echocardiography.- Pulsed Doppler examination.- A. Left ventricular outflow.- B. Left ventricular inflow.- C. Right ventricular outflow.- D. Right ventricular inflow.- Continuous wave (CW) Doppler examination.- High PRF Doppler examination.- 3. Acquired valvular heart disease.- Mitral valve stenosis.- Giant left atrium.- Mitral valve regurgitation (rheumatic in origin).- Mitral valve prolapse.- Ruptured chordae tendineae.- Aortic valve stenosis.- Aortic valve regurgitation.- Infective endocarditis.- Tricuspid valve stenosis.- Tricuspid valve regurgitation.- Pulmonary valve regurgitation.- Prosthetic valve.- 4. Congenital heart disease.- Atrial septal defect.- Endocardial cushion defect.- Persistent left superior vena cava.- Ventricular septal defect.- Sinus of Valsalva aneurysm.- Patent ductus arteriosus.- Pulmonary stenosis.- Ebstein’s anomaly.- Tetralogy of Fallot.- Double outlet of the right ventricle.- Single ventricle.- Corrected transposition of great arteries.- Tricuspid atresia.- Cor triatriatum.- Bicuspid aortic valve.- Supravalvular aortic stenosis.- Coronary artery fistula.- Anomalous origin of the left main coronary artery from the pulmonary trunk.- Marfan’s syndrome.- 5. Coronary artery disease.- Wall motion abnormalities.- Wall thickening and echo intensity abnormalities.- Complications of myocardial infarction.- A. Ventricular aneurysm.- B. Mural thrombus of the left ventricle.- C. Rupture of the ventricular septum.- D. Mitral regurgitation.- E. Right ventricular myocardial infarction.- Ischemic cardiomyopathy.- Examination of coronary arteries.- 6. Myocardial diseases.- Hypertrophic cardiomyopathy.- Dilated cardiomyopathy.- Secondary cardiomyopathy.- Inflammatory process of the myocardium.- Myocardial abnormality due to toxic agents.- 7. Other cardiac diseases.- Left atrial myxoma.- Right atrial myxoma.- Intracardiac rhabdomyoma.- Left ventricular fibroma.- Malignant primary cardiac tumor.- Secondary tumors of the heart.- Pericardial effusion.- Pleural effusion.- Constrictive pericarditis.- Pericardial defect.- False tendon.- Chiari network.- Atrial septal aneurysm.- Sigmoid septum.- Mitral anular calcification.- Aneurysm of the aorta.- Primary pulmonary hypertension.- 8. Evaluation of left ventricular function.- M-mode echocardiography.- Two-dimensional echocardiography.- Doppler method.- A. Evaluation of systolic function.- B. Evaluation of diastolic behavior.- 4. Age related changes in the left ventricular function.- 9. Pulmonary hypertension.- M-mode echocardiographic evaluation.- Pulsed Doppler evaluation.- 10. Echocardiographic evaluation of arrhythmia.- Bundle branch block.- Wall-Parkinson-White (WPW) syndrome.- Atrial fibrillation.- Atrial flutter.- Ectopic atrial rhythm.- Supraventricular premature contraction.- Ventricular premature contraction.- Abnormal atrio-ventricular conduction.- Cardiac pacing.- 11.Color coded Doppler flow mapping.- References.- Additional references.- Index of subjects.

    15 in stock

    £44.99

  • Heart Transplantation: The Present Status of Orthotopic and Heterotopic Heart Transplantation

    Springer Heart Transplantation: The Present Status of Orthotopic and Heterotopic Heart Transplantation

    15 in stock

    Book SynopsisIt is a great pleasure for me to contribute a brief introduction to this volume, to which so many of my colleagues at Groote Schuur Hospital and the University of Cape Town Medical School have contributed. Though considerable advances have been made in preventing or treating the complications of heart transplantation, even today a transplant pro­ gramme remains a major undertaking for a hospital team. The acquisition of a sufficient number of donor hearts, the maintenance of viability of those hearts, and the prevention, diagnosis and treatment of acute and chronic rejection and infection remain major challenges to those caring for patients undergoing this operation. A transplant programme draws into it medical, surgical, nursing and paramedical staff from all quarters of the hospital and medical school, and requires sustained interest and dedication if patients are to be brought successfully through the procedure. If relevant experimental research is also to be carried out at such a centre, which in my opinion is essential, then an even greater number of highly skilled and creative people is required. A few of the authors of this book have been involved with the Groote Schuur heart transplant programme since its inception in December 1967 with the operation on Louis Washkansky. I am sure that none of them (nor I) had any idea of the public interest this operation would attract.Trade Review`The contributors to this book are to be congratulated in bringing together such a wealth of information on this topic and presenting it in such a balanced and readable way. I believe this book will be essential reading for those considering initiating a heart transplant programme and, indeed, for any interested in progress in this field.' Professor Christiaan N. Barnard (Extract from foreword) Table of Contents1 Experimental development and early clinical experience.- 2 Selection and management of the recipient.- 3 Selection and management of the donor.- 4 Medico-legal aspects.- 5 Donor heart storage.- 6 Immunological aspects.- 7 Anaesthesia and intraoperative care, including cardiopulmonary bypass.- 8 Surgical techniques of orthotopic and heterotopic heart transplantation.- 9 Immediate postoperative care and maintenance immunosuppressive therapy.- 10 Physiology and pharmacology of the transplanted heart.- 11 Pathology of acute rejection.- 12 Diagnosis and management of acute rejection.- 13 Infectious complications.- 14 Malignant neoplasia in the immunocompromised patient.- 15 Psychiatric aspects.- 16 Pathology of chronic rejection.- 17 The management of chronic rejection: retransplantation.- 18 Other complications of transplantation and immunosuppression.- 19 Results of cardiac transplantation and factors influencing survival.- 20 Advantages and disadvantages of heterotopic transplantation.- 21 Transplantation of the heart and both lungs.- 22 The future of heart replacement.- Appendix: Heart transplantation at the University of Cape Town—an overview.

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